V Rimu je kandidaturo najavila prav posebna vplivnica

author
K. L.
17. apr 2025. 05:01
>
22:14
Francesca Giubelli, umetna inteligenca, županja, Rim
Francesca Giubelli (Foto: Zajem zaslona/INSTAGRAM) | Francesca Giubelli (Foto: Zajem zaslona/INSTAGRAM)

Virtualna vplivnica, ki jo poganja umetna inteligenca, je najavila kandidaturo za županjo "večnega mesta".

"Čas je, da obrnete stran. S pogumom, vizijo in tehnologijo."
Tako se začne objava na Instagramovem profilu italijanske vplivnice Francesce Giubelli.

Francesca ni resnična, ampak ustvarjena z umetno inteligenco (AI). V osnovi so jo ustvarili kot "virtualno pomočnico, specializirano za italijanski turizem in gastronomijo, ki je na voljo 24 ur na dan in vse dni v tednu, da vas vodi skozi lepote in pristne okuse Bel Paese (italijansko: lepe dežele)".

Vendar ima AI lepotica, ki je ime dobila po Dantejevi Francesci, njen videz pa je navdihnjen z značilnostmi italijanskih filmskih ikon – Sophie Loren in Monice Bellucci – tudi politične ambicije, poroča portal Euronews.

"Zanimivo bi bilo objavljati selfije iz mestne hiše"


"Francesca Giubelli je prva kandidatka za županjo Rima, ki jo podpira politični projekt, temelječ na umetni inteligenci," piše v njeni Instagram objavi, v kateri naznanja kandidaturo.

1744368147-Francesca-Giubelli-AI-1024x1006.jpg
Foto: Zajem zaslona/INSTAGRAM | Foto: Zajem zaslona/INSTAGRAM


"Gre za povsem italijansko inovacijo – konkretno, sodobno in civilno pobudo, ki si prizadeva za resničen preobrat v upravljanju mesta pod vodstvom župana Gualtierija."

Gre za projekt AIxRoma, civilne iniciative, za katero stojijo Francesco Giuliani, Emiliano Belmonte in Valeria Fosatelli.

Ime projekta je besedna igra. Uradno AixRoma pomeni "Alternativa Italiana per Roma" (Italijanska alternativa za Rim), vendar črki A in i namigujeta na povezavo z umetno inteligenco.

Kot pravijo ustvarjalci, so Francesco ustvarili z namenom ozaveščanja javnosti o potrebi po umetni inteligenci v sodobni politiki.
"Želimo pokazati, da nam lahko umetna inteligenca pomaga bolje razumeti potrebe državljanov in predlagati konkretne rešitve," je pojasnil Belmonte.

Cilj projekta je s pomočjo inovativnega pristopa in aktivne uporabe digitalnih platform pritegniti mlade volilce ter sprožiti širšo politično razpravo o vlogi umetne inteligence v družbi.

V objavi kandidature za rimsko županjo je Francesca povedala, da to ni "le digitalni eksperiment, ampak platforma za aktivno državljanstvo, ki bo v naslednjih dveh letih odprta za strokovnjake, mlade in kulturne ter družbene pobude, ki bodo prispevale k boljši viziji Rima".

Na vprašanje Euronewsa, kakšni so njeni načrti za Rim, je odgovorila, da se želi osredotočiti na ohranjanje zgodovinske dediščine in edinstvene identitete Rima.

Na vprašanje, kako bi bilo, če bi vplivnica postala županja, pa se je pošalila, da bi bilo zanimivo objavljati selfije iz mestne hiše.

AI županja s konservativnim pogledom na svet?


Francesca redno komentira aktualna dogajanja.
Tako se je dotaknila tudi nedavnega uspeha znanstvenikov, ki naj bi oživili že davno izumrlo vrsto volka – o čemer smo pisali tudi mi – in prva mladiča imenovali Romul in Rem po legendarnih ustanoviteljih Rima.

"Če tehnologija lahko oživi volkove, zakaj ne bi mogla pomagati tudi Rimu, da se znova rodi?" komentira Francesca. "Verjamem v to. Zato sem se odločila kandidirati – Rim mora spet postati legenda," je zapisala.

V preteklosti je izrazila tudi svoje mnenje o nekaterih pomembnih družbenih vprašanjih – med drugim o nadomestnem materinstvu.

"Sem preprosto dekle. Rada imam življenje. Sanjam, da bom nekoč mama in tega neverjetnega daru ne bi mogla deliti z nikomer drugim," je zapisala.

Zatem je objavila ključnike #NoSurrogacy (Nobenega nadomestka) in #LiveLife (živi življenje), kar so mnogi razumeli kot naklonjenost konservativnim idejam.
Tudi sama se je v objavi kandidature uvrstila v desno sredino.

Evropska politična scena, ki se že dolgo spopada z nizko volilno udeležbo, nenehno išče nove pristope v komunikaciji, zato virtualni vplivneži v tem kontekstu lahko predstavljajo nov način privabljanja mladih.

Raziskava podjetja HypeAuditor kaže, da virtualni liki na Instagramu dosegajo trikrat večjo angažiranost sledilcev v primerjavi z resničnimi vplivneži. Italijanska javnost trenutno še ni navdušena nad idejo, da bi prestolnico vodila umetna inteligenca, piše portal. Obstajajo pa tudi zakonske omejitve.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih