Kreativna direktorica ikonične francoske modne hiše Christian Dior, Maria Grazia Chiuri, je s svojo novo kolekcijo Pre Fall 2022 oblikovala nasprotje splošno sprejete legende o tem, kakšen naj bi bil Christian Dior.
Za revijo Vogue je priznala: “Tudi jaz sem imela stereotipe o Diorju, ko sem prvič prišla v to modno hišo. Ampak to je poenostavitev njegovega dela.” Kolekcija vsekakor deluje presenetljivo: namesto izleta v romantiko in krhkost je združila tolpo mladih žensk, oblečenih v punkerske kare, motoristične kratke hlače, jakne in kravate ter uporniško obleko šolske uniforme.
Chiuri je za Vogue opisala, kako je njen miselni proces sprožil nov pogled na Diorjeve tesne odnose z ženskami okoli njega. Eden od njih je bil velik vpliv njegove junaške sestre Catherine, katere malo znano življenje kot članice francoskega odpora je Justine Picardie skrbno in šokantno dokumentirala v svoji novi knjigi Miss Dior. “Bila je pogumna in nekonvencionalna ženska,” pravi Chiuri.
Drugi vplivi vključujejo močne like, ki so mu pomagali zgraditi legendarno modno hišo: razkošni, ekscentrični Mitzah Bricard, ljubitelj leopardovega vzorca, Suzanne Luling, njegova tiskovna uradnica in prijateljica iz otroštva, ter Madame Raymonde Zehnacker, direktorica oblikovalskega studia Dior.
Chiurijeva raziskava arhiva – tudi dokazi o raznolikosti silhuet, za katere pravi, da jih je tam opazila – ji je postregla s precej drugačnim pogledom na zgodovino, ki je bila napisana o Christianu Diorju po njegovi smrti leta 1957. Ta zgodovina ga po navadi slika kot osamljenega genija, ki je ženske oblačil v steznik, eskapistične obleke, ki so s svojim “new lookom” iz leta 1947 spremenile modo.
“Prva stvar, ki me je prebudila, je bilo branje njegove avtobiografije Dior in jaz,” pravi Chiuri. ”Zdelo se je, da njegov glas namiguje na veliko bolj niansirano pripoved kot monolitna mitologizacija, ki je bila vgrajena v posmrtno zgodbo. Lahko se je lotil povsem okornega krojenja ali pa oblikoval čudovito couture obleko, ki je bila polna rož. Protislovje je del lepote mode,” je še dodala.
Seveda je iskanje sodobne relevantnosti naloga, ki jo prevzame vsak kreativni direktor in po svoje začini – vse je odvisno od tega, kdo išče in kdaj. Tisto, na čemer je Chiuri zgradila svoj ugled, je iskanje niti sestrstva (tema, ki je dobesedno postala kulisa njene zadnje kolekcije haute couture) in priložnosti za feministično pošiljanje sporočil na majicah za generacijo Z.
Tokrat se vizija Diorja ujema z androginimi, športnimi kosi – je slogan francoske avtorice Simone de Beauvoir: “Ženstvenost je past.” Pravzaprav gre za naslov iz članka, ki ga je za Vogue leta 1947 napisala de Beauvoir. Neverjetno, kako napredne so bile naše babice.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!