Euro7: Evropska Unija razkriva nove norme za avtomobilske izpuste

Magazin 12. Nov 202206:30
Točenje goriva
Newspress

Avtomobilski proizvajalci in organizacije nezadovoljni in kritični do sprememb v teh ključnih časih.

Evropska unija je včeraj po več kot letu in pol končno razkrila zahteve, ki jih bo imela do avtomobilskih proizvajalcev v sklopu normativov Euro7. Ta bo v veljavo stopil leta 2025, osredotočal pa se bo na več segmentov. A v središču pozornosti ostajajo trdi delci in pa izpusti dušikovih oksidov.

Z omenjenim letom bodo lahko dizelski avtomobili v zrak izpustili le še 60 miligramov plinov NOx. To je enaka količina kot pri bencinskih avtomobilih (za katere se količina ne spreminja), a 20 miligramov manj kot doslej. Hkrati bodo morali za 13 odstotkov zmanjšati količino trdih delcev iz izpustov in za 27 odstotkov količino trdih delcev iz zavor.

Merilnik goriv Merilnik goriv
Newspress

Novi normativi bodo sicer zadevali tudi druga področja (med drugim Euro7 zahteva zmanjšanje količine mikroplastike v pnevmatikah), spremembe pa bodo usmerjene tudi k zmanjšanju škodljivosti dostavnih vozil ter avtobusov. Ob tem EU poudarja, da bo nove normative mogoče doseči z obstoječo tehnologijo in minimalnimi vložki.

Optimizma EU pa ne delijo avtomobilski proizvajalci in avtomobilski lobiji. Ti namreč trdijo, da je uvajanje kakršnih koli tovrstnih ukrepov v času razvoja električne mobilnosti nespametno. Zanje to namreč pomeni dodatna vlaganja v obstoječo tehnologijo ravno v času, ko velike denarje namenjajo razvoju novih rešitev. A zdi se, da večjih sprememb ne bodo mogli doseči.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.