Evropi zaradi elektromobilnosti grozi izguba pol milijona delovnih mest

Magazin 29. Sep 202122:00
Proizvodnja
Profimedia/Sebastian Kahnert/dpa-Zentralbild/ZB

Zaradi prehoda na elektromobilnost bi se lahko zgodilo, da bo EU izgubila 500 tisoč delovnih mest. Predvsem pri dobaviteljih in proizvajalcih, vezanih na tradicionalne pogone.

Evropska unija želi povsem prepovedati prodajo vozil z motorji na notranje zgorevanje (s tujko ICE) do leta 2035. V tem času se bo morala avtomobilska industrija na stari celini povsem spremeniti, če bo želela ostati konkurenčna. Proces transformacije seveda ne bo enostaven niti hiter. In različne panoge ga bodo usvojile različno hitro. Kot poroča vedno dobro obveščeni Automotive News Europe, pa bi lahko vsaj srednjeročno to pomenilo tudi precejšnjo izgubo delovnih mest.

Ena od največjih svetovalnih skupin za vodilne na svetu, Boston Consulting Group, je že izračunala, da bi se sicer število zaposlenih v avtomobilski industriji do leta 2030 lahko zmanjšalo le za slab odstotek. Toda precej bolj črne so napovedi za proizvajalce, dobavitelje delov in komponent, ki so vezani na tradicionalni pogon (ICE).

Če ne bodo pravočasno ukrepali, jim namreč grozi zmanjšanje delovnih mest za kar pol milijona! Po drugi strani pa ista svetovalna skupina napoveduje, da se bo zaposlovanje pri proizvajalcih, ki so že osredotočeni na ničelne emisije, povečalo za kakšnih deset odstotkov, in sicer za 300 tisoč delavcev.

BMW, pomanjkanje čipov
PROFIMEDIA

Dobavitelji na udaru

Podobno sicer napovedujejo tudi drugi veliki ”igralci” v tem poslu, ki pravijo, da bo kar nekaj proizvajalcev tudi zaprlo vrata, če se ne bodo prilagodili. To so predvsem dobavitelji komponent, ki so lastne le ICE-vozilom – na primer vžigalne in žarilne svečke, proizvajalci menjalnikov, sklopk, motornih in drugih filtrov …

Ravno tako je jasno, da bodo velike multinacionalke lažje obvladale prehod na elektromobilnost kot majhna in srednja podjetja, ki jih je med dobavitelji tudi precej. Evropa je sicer eden od glavnih dobaviteljskih regij, saj je več kot tretjina od največjih 100 dobaviteljev prav iz Evrope. Združenje evropskih dobaviteljev avtomobilski industriji sicer pravi, da je v tem sektorju sicer zaposlenih kar 1,7 milijona ljudi, posredno in neposredno pa celo več kot 5 milijonov.

sedež podjetja Continental
Continental