Futurizem: Že kmalu bomo lahko priča taksijem brez voznika

Magazin 12. Dec 202215:30
taksi brez voznika
Profimedia

Waymo, podjetje za avtonomne taksije v lasti družbe Alphabet, ki trenutno deluje le v peščici mest, je prejšnji teden na razkošnem dogodku v središču Los Angelesa, ki je bil na voljo za povabljence, predstavil popolnoma nov prototip vozila, ki bo potnike prevažal brez voznika.

Podjetje Waymo je sodelovalo s kitajskim proizvajalcem avtomobilov Geely pri oblikovanju namensko izdelanega avtonomnega vozila, namenjenega predvsem potnikom. Geely ima v lasti proizvajalce avtomobilov, kot so Volvo, Lotus in Polestar, ter delež v britanskem proizvajalcu luksuznih avtomobilov Aston Martin, izdeluje pa luksuzna vozila predvsem za kitajski trg. Vozilo Waymo One Zeekr je podoben kombiju in ima mehko zaobljene linije vogali. Za množično proizvodnjo bo pripravljen do leta 2024 in bo lahko zdržal do 16 ur neprekinjene popolnoma električne vožnje. Waymo je opozoril tudi, da bo vozilo 30 odstotkov bolj učinkovito kot karkoli drugega, kar je trenutno na cesti.

taksi brez voznika
Profimedia

Tako kot Amazonovo vozilo Zoox, ki je bilo predstavljeno leta 2020, je njegova oblika razcepljena s parom drsnih vrat, ki se premikajo naprej in nazaj, da razkrijejo prostorno notranjost s sedeži za pet potnikov. Glede na specifikacije Wayma sprednji sedeži ponujajo funkcije električnega naklona in nagibanja ter imajo številne priključke za polnjenje telefona. Za zadnjimi sedeži je dovolj prostora za številne kovčke, predvsem pa prototip nima volana. Namesto tega je na sredino armaturne plošče pritrjena ena sama velika tablica, kjer lahko potniki vnašajo destinacije, predvajajo medije, si ogledajo pot in okolico vozila ter izvedo več o svoji poti. Na zadnji strani obeh sprednjih sedežev je še en par tablic, kjer lahko potniki na zadnjih sedežih počnejo enako kot tisti na sprednjih sedežih. Oblikovalci pri Zeekru so v vozilo vključili tudi funkcije dostopnosti, vključno z nizkim podom, v katerega je enostavno stopiti, široko odprtino za vrata in Braillovo pisavo za osebe z okvarami vida.

taksi brez voznika
Profimedia

Oblikovalci so pojasnili, da je bilo vozilo zasnovano posebej za povečanje prostora za potnike, hkrati pa so učinkovito namestili senzorje, potrebne za ustvarjanje popolnoma avtonomnega vozila. Ker je robotiziran taksi še vedno prototip in verjetno ne bo potreboval človeka, da bi ga usmerjal, v notranjosti ni stranskih ali vzvratnih ogledal. Da bi to posebno vozilo postalo zakonito za uporabo na cestah v sedanji obliki, bo moral Waymo seveda pridobiti potrebna dovolila varnostnega standarda za motorna vozila za varnost v cestnem prometu. Obstaja velika verjetnost, da bodo avtonomna vozila na cestah že v prihodnjih letih, vsaj v ZDA, kjer je nacionalna uprava za varnost v prometu nedavno že posodobila svoja pravila o avtonomnih vozilih. Vendar to ne pomeni, da ni še veliko drugih regulativnih ovir, ki jih bo Waymo še vedno moral premostiti.

taksi brez voznika
Profimedia

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.