Pri Hondi so odločeni - do leta 2040 bodo vsi njihovi modeli električno gnani. Agresivna odločitev, saj imajo v Evropi - en BEV-model.
Predsednik uprave Honde Toshihiro Mibe je že spomladi najavil, da bo znamka do leta 2040 prešla na proizvodnjo povsem električno gnanih avtomobilov. Sicer se prehod ne bo zgodil čez noč, ampak postopoma. Tako naj bi do leta 2030 kar 40 odstotkov že predstavljali BEV-modeli (baterijsko-električna vozila) in vozila z gorivnimi celicami. Do leta 2035 pa bo ta delež znašal že 80 odstotkov. Agresiven in drzen načrt, sploh glede na trenutno ponudbo Honde. Ta namreč obsega le en povsem baterijsko-električen model (honda e) in nekaj hibridnih modelov.
Toda to bi se lahko začelo hitro spreminjati, saj so pri Hondi na kitajskem trgu najavili kar deset novih BEV-modelov do leta 2026. Vsi bodo nastajali pod nazivom e:N – pri čemer je e mišljen kot električen, N pa naj bi pomenil nov in naslednji (tudi v angleščini: new in next). In prva dva od omenjenih naj bi prišla na trg že drugo leto! To sta modela e:NS1 in e:NP1, ki ju bo Honda izdelovala s partnerjem, znamkama Dongfeng Honda in GAC Honda. Sledijo še trije novi modeli, o katerih pa niso povedali še nič – razen njihovih delovnih imen. Ta jasno namigujejo, za kakšne oblike in tipe gre – e:N GT, e:N SUV in e:N coupe.
Je to tudi pot za Evropo?
Pri Hondi so skromno in med vrsticami nakazali, da bi lahko vsi ti modeli hitro prišli tudi na druge globalne trge, torej tudi v Evropo. In da je to res, je mogoče sklepati tudi po prvem modelu e:NS1. Njegove poteze so namreč do potankosti enake novi generaciji športnega terenca honda HRV, ki se je seveda predviden tudi za staro celino.
Sprva bo na trgu kot hibrid, toda prav gotovo bo z minimalnimi popravki kmalu (lahko) sledila še električno gnana različica. Morda celo z imenom e:N HRV. Tudi podatki pogonskega sistema te honde so več kot obetavni – baterija ponuja 69 kWh, motor zmore 150 kW, doseg pa naj bi znašal okoli 480 km. Drugi model – honda e:NS1 je sicer zelo podoben HRV, vendar z nekaj bolj kupejevskimi linijami zadka. Rešitev, ki bi zagotovo ustrezala tudi evropskim kupcem.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!