Kompaktni korejski športni terenec je na trgu že od leta 2017 in letos dobi naslednika. Večjega, širšega in - sodobnejšega.
Letos bo pri Hyundaiu spet nekaj novega. Tik pred koncem leta so napovedali novo generacijo kompaktnega športnega terenca (SUV) Kona, ki je na trgu od leta 2017. Šest let se zdi kar hitro za avtomobil s toliko izvedbami, toda Korejci želijo predvsem posodobiti model, ki bo zgrajen okoli preverjene in posodobljene tehnike. In tudi nova generacija bo na trgu še vedno v štirimi verzijami pogona – z bencinskimi motorji, kot polni hibrid (HEV), kot povsem baterijsko-električni model (BEV) in kot športna verzija N. Električno gnana različica bo služila kot tehnološka osnova, iz katere bodo izhajale tudi verzije s termičnimi in hibridnimi pogoni.
Kona poslej večja in prostornejša
Pri Hyundaiu so se odločili, da bo nova generacija tudi nekoliko večja, da se bo Kona II tudi dimenzijsko nekoliko oddaljila od najmanjšega hišnega križanca, modela Bayone (ta meri 4,18 metra). Nova Kona bo tako kar 150 mm daljša (torej dolga 4,355 metra), hkrati pa še 25 mm širša in s kar 60 mm daljšo medosno razdaljo. Vse to naj bi pripomoglo predvsem k večji prostornosti v kabini in prtljažniku.
Oblikovno bo novinec seveda precej drugačen, z zdaj že kar tipičnim LED-svetlobnim pasom na sprednjem delu, ki ga je znamka uvedla z velikoprostorskim modelom Aria (pri nas žal ni v ponudbi), v notranjosti pa se oblikovno zgleduje predvsem po modelu Ioniq 5.
Pri tem gre za izdatno digitalizacijo voznikovega delovnega prostora, saj sta pred njim zdaj dva 12,3-palčna zaslona. Prvi je namenjen prikazu podatkov in instrumentov v digitalni obliki, drugi je osrednji zaslon informativno-zabavnega sistema. Ročka menjalnika se je, zahvaljujoč tehnologiji drive-by-wire v obliki stikala, pomaknila pod volanski obroč, na osrednjem grebenu med sedežema je zato več prostora za odlagališča. Tudi notranjosti pri Hyundaiu še niso razkrili.
Tehnika (verjetno) ostaja podobna
Pri Hyundaiu torej še vedno niso razkrili vseh podrobnosti, pričakovati pa je, da bo pogonski del podoben trenutni ponudbi v Koni. To pomeni litrski turbo trivaljnik s 88 kW (120 KM), turbo štirivaljnik s 145 (168 KM) – ta je na voljo tudi s štirikolesnim pogonom, polnohibridni pogon s 104 kW (141 KM) ter električni pogon. Ta ja ne voljo s 100 ali 150 kW ter baterijo z 39 ali 64 kWh. In naposled je tu še Kona z oznako N, ki je pri Hyundaiu oznaka športnosti. Tu motor zmore 206 kW (280 KM), spojen pa je z DSG menjalnikom.