Medtem ko se evropska komisija bori za ukinitev prodaje motorjev z notranjim zgorevanjem, se v zibki prestižnih superšportnikov začenja boj za preživetje.
Italija je verjetno država z največjo koncentracijo prestižnih, tudi butičnih izdelovalcev super- in hiperšportnikov na svetu. In zagotovo tudi z najbolj prepoznavnimi imeni … Kdo ne pozna ferrarija, lamborghinija, tudi malce bolj ljudskega maseratija, pa butičnega paganija … Toda vsi se soočajo z grožnjo, ki jo predstavlja prepoved prodaje avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem po letu 2035, na kar računa Evropska komisija.
Večina teh se še vedno zanaša na zelo zmogljive motorje z notranjim zgorevanjem in v svojem programu še vedno nimajo niti hibrida, kaj šele priključnega hibrida ali celo povsem električno gnanega vozila, čeravno tehnologija, ki zagotavlja zmogljivosti, zagotovo obstaja, na kar sta opozorila tudi Porsche (taycan je na trgu skoraj dve leti) in ne nazadnje Rimac. Večina sicer priznava, da bodo do konca desetletja na trgu tudi električno gnani modeli večine teh znamk, in jasno je, da se bo tudi ta segment moral močno prilagoditi, v tem času pa bo ta del industrije seveda trpel, možna so odpuščanja …
Zato je italijanska vlada že začela z lobiranjem in pogovori s komisijo za določene prilagoditve in ‘odpustke’ za butične proizvajalce, ki so s svojimi nekaj sto ali tisoč izdelanimi enotami seveda le delček celotnega trga v EU (2020: 11,6 milijona vozil) in ne morejo biti omembe vredni onesnaževalci (Ferrari okoli 9.000, Lamborghini dobrih 7.000 vozil letno), četudi motorji izpuščajo v ozračje bistveno več emisij od povprečja. Zelo verjetno je, da bo prišlo do nekega kompromisa pri končni odločitvi. V Italiji sicer zaganjajo proizvodnjo t. i. giga tovarne baterij, kar bi lahko pospešilo prehod na elektromobilnost tudi pri teh znamkah.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje