Italijansko ministrstvo za turizem je za novo promocijsko kampanjo Open to meraviglia namenilo devet milijonov evrov. Čeprav naj bi kampanja osvetljevala lepoto in čudesa Italije, lahko v promocijskem videu ujamemo delček, ki je posnet v slovenski vinarni. Ne le, da je prizor posnet v Sloveniji, Italijane razburja tudi, da so v videu uporabili tako imenovane stock posnetke, ki so jih kupili od tuje agencije.
Promocijska kampanja, ki naj bi osvetlila naravne lepote Italije in njihovo čudovito umetnost, dviguje precej prahu. Reklama, za katero stojita italijansko ministrstvo za turizem in nacionalna turistična agencija Enit, je stala devet milijonov evrov, naredila pa jo je oglaševalska agencija Armando Testa.
Del videokampanje, ki nosi naslov Odprti za čudeže (Open to meraviglia, op. p.), je razburil mnoge Italijane. Nekatere je zmotilo že ime kampanje, ki je mešanica angleščine in italijanščine. A še bolj vznemirja promocijski video, na katerem je videti prijatelje, ki nazdravljajo v čast “lepi Italiji” oziroma bel paese. Okolica, vino na mizi, modra okna v ozadju … vse daje vtis, da je bil prizor nedvomno posnet v Italiji. A kot je opozoril italijanski filmski režiser iz Trsta Massimiliano Milič, ni ravno tako – idiličen prizor prijateljev, ki uživajo ob kozarcu dobrega vina, je bil posnet v slovenski vinarni.
“Veste, kako se je ministrstvo za turizem odločilo ponovno zagnati kampanjo ‘Made in Italy’? Z lepimi stock posnetki slovenske vinske kleti, ki jih predstavljajo kot ‘podobe Italije’,” je ob tem zapisal.
Italijanska novinarka Selvaggia Lucarelli, ki je opazila Miličev zapis na Facebooku, je ugotovila, da je video mogoče prenesti s platforme Artgrid. Letna naročnina na platformo stane 600 evrov. Spomnimo, kampanja je stala devet milijonov evrov.
Avtor posnetka je nizozemski režiser Hans Peter Scheep, steklenica vina na mizi pa je prav tako slovenska, saj gre za vino Čotar iz Komna, kraja na Krasu. “Nič italijanskega za promocijo, ki ne bi mogla biti bolj italijanska,” komentirajo v italijanskem mediju Corriere Della Sera.
Kampanja Odprti za čudeže je že na začetku naletela na nemalo kritik. Poleg promocijskega videa, sestavljenega iz tako imenovanih stock materiala, razburja tudi pomlajena Botticellijeva Venera, ki je osrednji lik celotne kampanje.
Rojstvo Venere je slika italijanskega umetnika Sandra Botticellija, ki upodablja novorojeno boginjo Venero v velikanski školjčni lupini. Sliko je mogoče videti v galeriji Uffizi v Firencah.
Prerojeni Veneri lasje vedno plapolajo v zraku, nosi modna oblačila, po Italiji pa pohajkuje na kolesu ali s čolnom in je pico. Promocijski video, v katerem je predstavljena, se predvaja na italijanskih vlakih, letalih, na programih nacionalne televizije Rai in celo na njihovem Netflixu. Venera ima tudi profil na Instagramu @venereitalia23.
Kampanjo naj bi si zamislila italijanska ministrica za turizem Daniela Santanche, ki si je želela Venero spremeniti v novodobno vplivnico po vzoru Chiare Ferragni, a mnogi dvomijo, da je takšna predstavitev čudes Italije zares prava pot.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!