Gostinski sektor se, tako pri nas kot drugod po svetu, sooča s pomanjkanjem delovne sile. Gostinci se znajdejo vsak po svoje. Italijanski lastnik restavracije, ki je bil naveličan težav z delovno silo, se je tako odločil, da v svoji restavraciji raje zaposli robota.
Vse več italijanskih gostincev se sooča s pomanjkanjem delovne sile. Ko tudi lastniku priznane restavracije La Terrazza delle Sirene v letoviškem kraju Sorrento pri Neaplju Mariu Parlatu ni uspelo najti ustreznih natakarjev, je za strežbo angažiral dva kitajska robota, opremljena z umetno inteligenco, poroča italijanska tiskovna agencija Ansa.
Parlato je bil po lastnih besedah sit natakarjev, zlasti mladih, ki so ga vselej prosili za prost konec tedna, zato se je odločil investirati v kadre, ki takšnih zahtev nimajo. Kljub temu pa roboti, kot je dejal, ne morejo v celoti nadomestiti osebja iz mesa in krvi.
“Lahko pospremijo stranke do miz, prinašajo jedi in pijačo, vendar sta vljudnost in ‘simpatija’ tistih, ki opravljajo to delo, nenadomestljiva,” je pojasnil gostinec. Za kitajska robota, ki lahko gostom zaželita tudi dober tek, je odštel 36.000 evrov.
Po ocenah združenja Assoturismo Confesercenti v italijanskem turističnem sektorju primanjkuje najmanj 50.000 ljudi, težave s pomanjkanjem osebja pa imajo zlasti gostinci, navaja avstrijska tiskovna agencija APA.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje