Na cestah v središču majhne vasi v zahodni Franciji so se pred kratkim pojavile bele črte zanimivih vijugastih oblik. Gre za inovativen način boja proti prehitri vožnji, ki ga glasno zagovarja tamkajšnji župan, nad njegovo rešitvijo pa niso navdušeni prav vsi prebivalci.
Prebivalci majhne vasi v zahodni Franciji so bili presenečeni, ko so na križišču več glavnih cest zagledali bele črte zanimivih oblik. Po besedah tamkajšnjega župana gre za nov način spodbujanja voznikov k počasnejši vožnji na območju, kjer je hitrost omejena na 20 kilometrov na uro, kljub temu pa vozniki pogosto vozijo 50 kilometrov na uro ali več, poroča spletni portal Euronews.
“Gre za mesto s 1.700 prebivalci s tremi glavnimi deželnimi cestami, na tem območju sta dve. Ljudje vozijo hitro in ne moremo jih prepričati, da upočasnijo,” je po poročanju spletnega portala dejal župan Loire-Authiona Jean-Charles Prono.
Loire-Authion je skupina sedmih vasi, med katerimi je tudi Bauné – lokacija križišča, ki je presenetilo z inovativno ureditvijo.
Župan Jean-Charles Prono je za medij pojasnil, da so odločitev o belih črtah na cestišču sprejeli po razpravi med izvoljenimi uradniki območja in večje metropolitanske regije Angers. Po njegovih besedah bodo črte na hitrost voznikov vplivale tako, da bodo “otežile branje pokrajine oziroma ustvarile dogodke, ki bodo pritegnili pozornost voznika”.
Razpravljali so tudi o tem, da bi črtam dodali tradicionalne hitrostne ovire, vendar so sklenili, da so te lahko preglasne in tako moteče za okoliške prebivalce.
“To ni njegov zasebni vrt”
Nenavadne oznake so sprožile velik odziv prebivalcev, prav tako na družbenih omrežjih. Številni so se spraševali, zakaj se je mesto odločilo za takšno rešitev in ali je ta dovoljena. Nekateri menijo, da bi oznake voznike lahko tudi zmedle in morda povzročile prometno nesrečo.
“Ali je župan v redu? To ni njegov zasebni vrt,” je po poročanju spletnega portala Euronews zapisal eden od uporabnikov Facebooka. Drugi uporabnik se je vprašal, kam v tej ureditvi spada pešec, ki bi cesto želel prečkati.
Tamkajšnji župan Prono je sicer dejal, da ureditev še ni dokončna, so pa želeli vsaj nekako ukrepati, da bi voznike spodbudili k počasnejši vožnji. “Trenutno deluje,” je še komentiral in dodal, da že opažajo voznike, ki na tem območju vožnjo upočasnjujejo. “Zavedam pa se, da je ureditev lahko tudi dezorientirajoča in da moramo biti previdni, zlasti pri starejših prebivalcih,” je dejal.
V letu 2022 je v prometnih nesrečah v državah Evropske unije umrlo približno 20.600 ljudi.
Evropska komisija želi to število do leta 2030 prepoloviti z zagotavljanjem varnih vozil, infrastrukture in uporabe cest. “Vožnja s preveliko ali neprilagojeno hitrostjo je velika grožnja varnosti na cesti,” piše v poročilu Evropskega observatorija za varnost v cestnem prometu, ki ocenjuje, da je 10 do 15 odstotkov vseh nesreč in kar 30 odstotkov nesreč s smrtnim izidom neposredna posledica prehitre ali neprilagojene hitrosti.
Švedska in Danska veljata za evropski državi, kjer so ceste najvarnejše, medtem ko imata Romunija in Bolgarija najvišjo stopnjo smrtnosti na cestah.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!