Katere navade kupcev prodajalci najbolj sovražijo? “Bolje bi bilo, če bi kradli”

Magazin 05. Okt 202305:50 4 komentarji
trgovina
Profimedia

Seznam navad kupcev, ki najbolj jezijo prodajalce, je zanimiv. Na vrhu seznama osovraženih navad je puščanje izdelkov na napačnih mestih, še posebej ko gre za zamrznjeno hrano.

Ali med nakupovanjem kdaj, ko mislite, da vas nihče ne vidi, odprete embalažo ali prelistate revijo? Preverili smo, katere navade kupcev veljajo za neprijazne in nevljudne.

“Na pločniku ali cesti pazite, da se ne postavljate drugim na pot. Enako bi morali paziti, ko ste z vozičkom v trgovini,” pravi Nick Leighton, ameriški strokovnjak za bonton in voditelj podcasta Were You Raised by Wolves? (So te vzgajali volkovi?), ki ga povzema portal Punkufer. “Ne blokirajte prehodov, ne ustavljajte in ne spreminjajte smeri sunkovito in nenadoma. Upoštevajte ‘prometna pravila’ in se držite desne,” še svetuje.

Avtorica knjige Modern Etiquette for a Better Life (Sodobni bonton za boljše življenje) Diane Gottsman pa pravi, da v trgovini ne smemo odpirati embalaže, da bi povohali, okusili ali preverili, kaj je v njej. Opozarja tudi, da ljudje različno dojemamo svoj osebni prostor, zato moramo biti pozorni, da med čakanjem v vrsti nikomur ne dihamo za ovratnik.

Pravila o varnostni razdalji, ki smo jih upoštevali v času epidemije, so za običajne čase morda pretirana. Kljub temu pa ne bo nič narobe, če kdaj stopimo korak nazaj od ljudi, ki jih ne poznamo in so se znašli v naši bližini.

Živilska trgovina
PROFIMEDIA

Na seznamu stvari, ki najbolj jezijo prodajalce, je puščanje izdelkov na napačnih mestih. Včasih si med nakupovanjem premislimo in ugotovimo, da izdelka, ki smo ga že vzeli s police, ne potrebujemo. Toda prijazno je, da večinoma slabo plačanim prodajalcem, ki imajo že tako polne roke dela, ne nalagamo še dodatnih bremen.

Še toliko bolj to velja za izdelke iz hladilnika in zamrzovalnika. “Najbolj sebična in najhujša stvar, ki pa jo redno opažam, je, da stranke pustijo zamrznjen ali ohlajen izdelek na polici, ki temu ni namenjena. Ne morem verjeti, da je nekdo lahko tako len,” je na forumu Sweetshart potožil Gorgashy. “Si si premislil glede sira, zrezka ali zamrznjene pice? Ni problema, samo daj to nazaj v hladilnik. Vseeno mi je, če najdem zamrznjeno pico med sladoledi, da je le še vedno zamrznjena,” pravi.

“Iskreno povedano, raje bi, da bi ljudje stvari preprosto ukradli, namesto da bi jih zavrgli in uničili. Če zamrznjene ali ohlajene predmete postavite na napačno mesto, je hujše, kot da bi jih ukradli. Pokvarili se bodo in morali bomo zavreči popolnoma dobro hrano,” piše.

Med navadami, ki bolj kot prodajalce jezijo kupce, je, ko se stranka pri blagajni spomni, da je nekaj pozabila, se vrne po ta izdelek, ostali kupci pa medtem čakajo. Podobno gre nekaterim na živce, ko morajo človeka v vrsti pred seboj čakati, da plača. “Zakaj si ne pripravijo gotovine, ali še bolje kartice, vnaprej, da potem po torbici iščejo, kje imajo denarnico?” se sprašujejo.

Med nepriljubljenimi navadami je tudi brskanje po sadju in zelenjavi, pri čemer nekateri pretipajo številne sadeže, preden izberejo pravega. In to brez rokavic! To res ni vljudno, se pa dogaja. Zato je treba sadje in zelenjavo vedno dobro oprati oziroma olupiti.

Med neprijetnimi navadami je tudi puščanje vozička na parkirišču, kjer ovira promet. Vendar se to dogaja redkeje v tistih trgovinah, kjer je za izposojo vozička treba vanj vstaviti denar.

Nekateri so omenili, da jih motijo tudi kupci, ki jedo in pijejo hrano in pijačo iz trgovine, preden jo plačajo. Če ste pošteni in boste pri blagajni pokazali prazno embalažo ter plačali za izdelek, prodajalci načeloma ne bodo komplicirali. Ta navada se zna izkazati za bolj problematično na tako imenovanih hitrih blagajnah, kjer mora teža izdelka ustrezati tisti v zaprti embalaži.

Včasih se zgodi, da kdo kaj razbije ali polije. Vendar se to zgodi redkeje in predvsem ponesreči. “Zato imamo čistilke, ni problema,” pravi eden od prodajalcev in dodaja, da ga veliko bolj moti nevljudnost. “Je tako težko pogledati prodajalca v oči, se mu nasmehniti, ga pozdraviti in se zahvaliti?” se sprašuje.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje