Med vožnjo je mogoče slišati cel kup zvokov, tudi motečih. Velikokrat niso nevarni, nekaterim pa moramo posvetiti nekaj več pozornosti.
Pozoren voznik med vožnjo spremlja ne le situacijo na cesti, pač pa tudi zvoke, ki se med vožnjo pojavljajo v vozilu.
Nenavadni ali celo neprijetni zvoki se v avtomobilski kabini lahko pojavijo iz najrazličnejših vzrokov. Avtomobile, zlasti tiste z motorji na notranje zgorevanje, namreč sestavlja približno 2.000 delov, električne pa okoli 500, ti pa so lahko vir različnih zvokov.
Potem so tu še zvoki, ki jih proizvajajo stvari, ki jih imamo v kabini ali prtljažnikih, od kovancev, zataknjenih v predalih, do žvenketajočih uhanov ali zapestnic, ki jih nosijo sopotnice ali sopotniki.
Pogost vir škripanja je recimo lahko tudi trda plastika na armaturni plošči, kar je še posebej značilno za cenejše avtomobile, piše portal N1 Hrvaška.
Zvoki lahko prihajajo tudi s strehe, saj je notranja obloga pogosto izdelana iz kartona, ki služi kot zvočna izolacija.
Zlasti pozimi se lahko pod pokrov motorja zatečejo živali, ki z grizenjem kablov in cevi povzročijo dodatne težave.
Zato je prvi korak ob pojavu čudnih zvokov – izpraznite kabino, prtljažnik in prostor z motorjem.
Kako odkriti vir zvoka?
Za natančno lociranje vira je priporočljivo, da se z različnimi hitrostmi zapeljete po neravnih cestah in občasno spustite stopalko za plin.
Priporočljivo je tudi imeti sopotnika na zadnjem sedežu. Ta naj posluša zvoke. To je še posebej koristno, če kupujete rabljeno vozilo, saj lahko šumi ali nenavadni zvoki razkrijejo pretekle poškodbe – recimo zvita vrata, skozi katera "šumi" veter in podobno.
Med druge morebitne vire hrupa spadajo:
- toplotni izolatorji, ki so izgubili elastičnost,
- ventilatorji ogrevanja v kabini,
- ohlapni deli v notranjosti vrat.
Popravila takšnih težav so pogosto draga in zapletena.
Pri preverjanju zvokov je koristno tudi, da z roko pritisnete vse plastične in gumijaste dele v kabini, in na ta način poskušate ugotoviti, ali hrup povzroča kateri od njih.
Včasih gre res za kaj banalnega – na primer za osvežilec zraka, ki ovira prezračevalni sistem.
Vibracije močnih avdiosistemov lahko celo poškodujejo notranje obloge.
Če je težava trdovratna, je včasih treba povsem izprazniti kabino in postopoma vračati dele nazaj, da bi točno odkrili, kaj povzroča zvok.
Znaki resnejših okvar
Če hrup še vedno vztraja, je možno, da gre za resnejšo okvaro, kot so:
- obrabljene zavorne obloge,
- dotrajani ležaji koles,
- težave z vzmetenjem, izpušnim sistemom ali menjalnikom.
Zelo pomembno je opazovati, kdaj točno se zvok pojavi – ob zagonu motorja, zavijanju, zaviranju ali pri večji hitrosti.
Ni pa razloga za paniko, če po izklopu motorja zaslišite pokanje. To je običajen zvok ohlajanja motorja.
Kljub temu je vsak nenavaden zvok vredno resno preveriti, da bi pravočasno preprečili večje okvare.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje