Lancia se ne bo predala

Magazin 11. Nov 202109:15 0 komentarjev
Luca Napoletano
Lancia

Znamka je tiho izginila z evropskih trgov in obstala samo v domači Italiji. Z enim samim modelom, Ypsilon. Toda stvari se zdaj spreminjajo.

Leto 2017 je bilo za tradicionalno znamko, ustanovljeno že leta 1906, v Fiatovem koncernu katastrofalno. Tistega leta so se namreč vodilni pod vodstvom zdaj že preminulega šefa Sergia Marchionneja odločili, da za Lancio preprosto ni prostora. In znamko peljali proti ukinitvi. Izginila je z vseh trgov, razen domačega. Pa še tam je obstala z le enim modelom. Ypsilon je v svoji tretji generaciji tako najstarejši model v celotnem koncernu, ki se mu zdaj reče stellantis. Takrat je bila Lancia še del manjšega koncernu FCA ali Fiat Chrysler, ki ga je prevzel PSA, in nastal je stellantis.

Prihajajo trije modeli, tudi Delta

Modeli znamke Lancia
Lancia

Zdaj so načrti postavljeni. Znamka z impresivno zgodovino in številnimi tehničnimi inovacijami se vrača na globalni trg leta 2024. Takrat bo namreč nared nova generacija modela ypsilon. Platformo bo ”daroval” stellantis, za obliko bo poskrbel Jean-Pierre Ploue, novi model pa bo lahko poganjal tako električni motor kot tudi hibridiziran motor z notranjim zgorevanjem (ali ICE, 48V platforma). To bo hkrati zadnji model, kjer bo sploh mogoče izbrati še motor ICE.

Potem bo Lancia oživela legendarno ime aurelia v obliki kompaktnega SUV-modela, ki bo na trgu predvidoma leta 2026. In tretji model bo oživel verjetno najbolj kultno in čaščeno ime v zgodovini znamke – delto. Tudi nova delta, ki bo seveda električno gnana, bo nastala v obliki kompaktnega petvratnika. Več o tem še ni znano, prav mogoče pa je, da bodo pri znamki oživeli tudi prestižno športnost, ki jo je poosebljala delta v izvedbah THF 4WD in HF Integrale od leta 1968 do 1993. S tem modelom je Lancia tudi globalno opozorila nase, saj so s tem modelom osvojili kar šest naslovov svetovnega prvaka v reliju.

Lancia
Lancia

Lancia ob DS in Alfi

Toda glede na prenovo imidža znamke in položaj v koncernu je kaj takega le težko mogoče. Luca Napoletano, predsednik uprave znamke, je namreč dobro obveščenemu spletnemu mediju Automotive News že dejal, da svojo znamko vidi kot skromno, vendar odločno, nikakor šibko. Predsednik uprave koncerna Carlos Tavares pa je sicer znamko Lancia umestil v skupino premijskih blagovnih znamk, kamor po novem spadata še Alfa Romeo in DS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!