Vozniki imajo pogosto raje sive avte in jih svetle ter žive barve ne zanimajo, kaže raziskava avtomobilskega podatkovnega podjetja carVertical, ki je bila izvedena v več evropskih državah.
Tretjina oziroma 32,9 odstotka vseh avtomobilov, pregledanih na carVerticalu, je bilo sivih, 29,7 odstotka črnih in 14,6 odstotka belih. Veliko naklonjenost tem trem barvam opažajo po vsej Evropi. CarVertical navaja, da so siva, črna in bela barva najbolj praktične, enostavnejše za vzdrževanje in ne zahtevajo preveč pozornosti, kar je pomembno za vsakega lastnika avtomobila.
“Leta 2000 je znašal delež sivih avtomobilov 33,4 odstotka, kar nakazuje, da ima ta barva že več kot dve desetletji stabilno bazo oboževalcev. Priljubljenost bele barve je s 3,1 odstotka leta 2000 narasla na 13,2 odstotka leta 2010 in na 18,7 odstotka leta 2020. Tudi črna je doživela porast v priljubljenosti. Z 20,1 odstotka leta 2000 na 31,7 odstotka leta 2010. Se je pa delež črnih vozil leta 2020 zmanjšal na 26,9 odstotka,” je pokazala raziskava.
Mnogi vozniki se izogibajo svetlim barvam, saj lahko z leti zbledijo, to pa povzroči padec vrednosti avtomobila. Zato je pomembno, da je vozilo v senci, da preprečite bledenje barv. “Monokromatske barve so tu za dlje časa. Bela, srebrna, siva in črna so popularne po vsem svetu. Tudi modra vozila so bila v letu 2023 priljubljen izbor,” pravi avtomobilski strokovnjak Matas Buzelis, direktor komunikacij pri carVertical.
Proizvajalci kupcem ponujajo manj izbire
Temnejše barve se pogosto uporabljajo pri vozilih višjega cenovnega razreda. Vendar jih imajo radi le nekateri vozniki, saj privlačijo toploto, prah in umazanijo. Čeprav to morda ne predstavlja težave za kupce v srednji in zahodni Evropi, pa takšna vozila niso priljubljena na južnih tržiščih.
Svetle barve sicer ne predstavljajo pomembnega deleža na evropskem trgu rabljenih avtomobilov: 0,9 odstotka vseh vozil, pregledanih na carVertical, je bilo rumenih, 5 odstotkov rdečih in 10,6 odstotka modrih. Rumena prav tako nikoli ni bila priljubljena izbira, saj je bilo leta 2000 le 2,4 odstotka avtomobilov rumenih, leta 2010 1,2 odstotka in leta 2020 0,7 odstotka. Rdeča barva je bila v preteklosti bolj popularna, kot je danes. Leta 2000 je bilo 6,5 odstotka vozil rdečih, leta 2010 5,5 in leta 2020 5,2 odstotka. Delež modrih vozil se je čez leta spreminjal: leta 2000 je bilo 21,3 odstotka vozil te barve, leta 2010 10 odstotkov in leta 2020 11,5 odstotka.
“Proizvajalci kupcem avtomobilov te dni ponujajo manj možnosti, ko gre za barve. Pred nekaj desetletji smo videli veliko barvitih vozil, zdaj pa so se barvne palete zelo spremenile, saj večina ljudi ne želi izstopati iz množice in izbira konservativna vozila. Nekateri vozniki celo menijo, da bo prodaja avtomobila, ki je na primer rdeče ali rumene barve, trajala veliko dlje kot prodaja istega vozila v črni ali sivi barvi,” pojasnjuje Buzelis.
Pri iskanju rabljenega avtomobila je sicer bolj pomembno dati prednost njegovemu stanju in ne barvi. Ker so lahko na zelo poškodovanih in popravljenih avtomobilih različni sloji laka, Buzelis zato svetuje, da na testno vožnjo s seboj prinesete posebno orodje za merjenje debeline laka.
*Avtorica: Neda Vulović/N1 Beograd
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!