Lexusov RX – kaj vse ponuja že peta generacija?

Magazin 12. Jun 202210:15 0 komentarjev
Lexus RX500h
Lexus

Zdaj je na vrsti že peta generacija tega premijskega športnega terenca, ki prihaja s tremi elektrificiranimi pogonskimi sklopi.

Zelo vsakdanji in prepoznaven ta model pri nas pač ni, čeravno je Toyotina premijska znamka ta model prvič predstavila pred kar 24 leti. Od takrat je bil RX pravzaprav zgodba o uspehu z več kot 3,5 milijona prodanih primerkov, ki jo v Evropi še mora spisati. In s popotnico treh pogonskih konceptov ter Lexusovega šarma in pristopa je RX zdaj končno tam, kjer si ga želijo.

Poteze prepoznavne, dimenzije podobne

Lexus RX500h
Lexus

Poteze zunanjosti so ostale prepoznavno Lexusove, ravno tako dimenzije – RX je namreč dolžinsko identičen predhodniku (4,89 m), čeravno je medosna daljša (+ 60 mm), ravno tako pa tudi širina (+ 25 mm) in medkolesne mere (+ 50 mm). In to seveda govori o več prostora in udobja v kabini.

Voznikovo delovno mesto je podobno modeloma NX in RZ s premijskim minimalizmom, upravljavskimi elementi in ergonomijo, ki je podrejena vozniku (tej filozofiji pravijo Tazuna). Potniki pa imajo, zahvaljujoč daljši medosni razdalji, več prostora med sprednjo in zadnjo klopjo.

Pogonski sistemi so elektrificirani

Lexus RX500h
Lexus

Na sodobni (in 90 kg lažji) platformi GA-K konstruiran SUV bo prvič ponudil tri hibridne pogonske sisteme. Klasični polni hibrid s pogonskim sklopom iz Toyotinega RAV4 kot 350h (2,5 l štirivaljnik + e-stroj) s 180 kW sistemske moči (245 KM). Potem je tu prvič še priključni hibrid 450h+, ki uporablja podobno mehanika s sistemsko močjo 225 kW (306 KM) in baterijo s 18,1 kWh, ki zagotavlja do 65 km e-avtonomije.

Na koncu je tu še 500h, ki pa se zanaša na prisilno polnjen 2,4-litrski štirivaljnik in klasično šeststopenjsko samodejnost (namesto planetarnega CVT menjalnika), ki ponuja 273 kW moči (371 KM). Prav vsi modeli pa imajo serijsko štirikolesni pogon z električno gnano (80 kW) zadnjo osjo!

Bo pa Lexus za nekatere države vzhodne Evrope ponudil tudi povsem termični 2,4-litrski motor s 205 kW (279 KM), vključno s samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Pri nas bo Lexus RX na voljo šele v začetku prihodnjega leta.

Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku

Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!