Mazda razvija nov bencinski motor, in to kar dvotaktnega

Magazin 23. Feb 202214:45 0 komentarjev
Mazda proizvodnja
Mazda

O novem agregatu zaenkrat pri Mazdi še ne govorijo, informacija je v javnost prišla po razkritju patenta.

V avtomobilski industriji po svetu danes prevladujejo trije tipi motorjev: štiritaktni bencinski, štiritaktni dizelski in elektromotorji (ter hibridi). Tehnologija dvotaktnih bencinskih motorjev se je na drugi strani med običajnimi avtomobili poslovila že pred desetletji. Razlog za to lahko med drugim iščemo v prevelikem onesnaževanju okolja, čeprav očitno nekateri proizvajalci v njih tudi v današnjih časih še vidijo potencial.

Zanimiv patent so pred dnevi namreč prijavili pri Mazdi. Japonska avtomobilska znamka namreč novo generacijo dvotaktnega motorja, podprtega s kompresorjem. Pri tem so se seveda uprli na obstoječo tehnologijo SkyActiv-X, ki bencinskim motorjem omogoča delovanje s skromnejšo mešanico goriva in zraka, a pod višjim tlakom. Posledično motor razen v ekstremnih obremenitvah ne uporablja svečk za vžig mešanice.

V avtomobil ali motocikel?

Kompresor bo na drugi strani pomagal pri samovžigu mešanice, zdi pa se, da bo celo nekoliko večji kot pri klasičnih SkyActove-X motorjih. Ob tem je iz patenta razvidno, da bo motor opremljen tudi z variabilno krmiljenimi sesalnimi in izpušnimi ventili. Posledično bodo izpušni plini iz sistema izločeni še nekoliko hitreje.

mazda Skyactive-x mazda Skyactive-x
Mazda

Za kakšen namen pri Mazdi razvijajo nov motor še ni znano, saj uradnega pojasnila/potrdila o razvoju še ni. Lahko pa bi mesto našel v ogrodju motociklov znamk Yamaha ali Kawasaki. Z omenjenima znamkama, Toyoto in Subarujem, je namreč Mazda jeseni sklenila novo partnerstvo. Njegov namen je optimizacija motorjev z notranjim zgorevanjem, praksa pa bo pokazala prave načrte.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!