Torbica je dovolj ozka, da gre skozi šivankino uho. Izdelala jo je umetniška skupina, znana po provociranju potrošniške družbe.
Človeškemu očesu komaj vidna fluorescentna rumenkasto-zelena torbica temelji na priljubljenem dizajnu izdelovalca luksuznih ženskih torbic Louisa Vuittona, čeprav je niso izdelali pri njem, ampak je delo newyorškega umetniškega kolektiva.
Neznatna ročna torbica meri 657 x 222 x 700 mikronov oziroma povedano drugače: visoka je približno za premer devetih las, široka za približno deset in globoka kot premer treh las. V sredo so jo na spletni dražbi prodali za nekaj več kot 57.000 evrov (63.000 ameriških dolarjev), poroča CNN.
Odrasel človek z zdravim vidom s prostim očesom še lahko razloči delce s premerom približno 25 mikronov. Premer povprečnega lasu je približno 70 mikronov.
Novi lastnik dobil tudi mikroskop
Skupina MSCHF s sedežem v Brooklynu je svojo stvaritev poimenovala mikroskopska torbica (ang. Microscopic handbag) in trdi, da je dovolj ozka, da gre skozi uho igle, in je manjša od zrna morske soli (čeprav je to seveda odvisna od tega, kako grobo sol imate radi). Torbico so izdelali s tehnologijo, ki jo uporabljajo za 3D tiskanje plastičnih delov v mikro velikosti.
Novi lastnik je skupaj s torbico dobil tudi mikroskop z digitalnim zaslonom, pod katerim bo lahko občudoval novo lastnino. Promocijska fotografija, ki podrobneje prikazuje dizajn, na torbici razkriva značilni monogram Louisa Vuittona “LV”, zdi pa se, da je torbica narejena po navdihu francoske znamke OnTheGo, katere cena trenutno dosega od 2.800 do 4.000 evrov – za normalno velikost, seveda.
Provokatorji potrošniškega kapitalizma
Skupina MSCHF, ustanovljena leta 2016, je postala znana po svojih projektih, v katerih se pogosto norčuje iz potrošniškega kapitalizma, medtem ko sama z njimi seveda služi.
Tako je proizvajalec športne obutve Nike skupino tožil zaradi njenih “satanskih čevljev”, ki jih je izdelala iz 666 parov Nikovih superg, na katere je narisala satanske simbole in jih poškropila s kapljicami prave človeške krvi. Spor so poravnali izven sodišča. Skupina je sprožila tudi druge provokativne akcije – od rezanja umetniških slik do spreminjanja luksuznih predmetov v druge, bolj običajne. V preteklosti je tako razrezala luksuzne usnjene torbice znanega ameriškega proizvajalca in iz njih oblikovala natikače.
Ob prodaji mikrotorbice so njeni ustvarjalci podali izjavo, da je modna industrija zaradi ljubezni do majhnih torbic postala “vedno bolj abstraktna” do te mere, da je ta modni dodatek “zgolj označevalec blagovne znamke”. Mikroskopska torbica je tako po besedah ustvarjalcev samo logičen zaključek tega trenda. “Praktičen predmet je prevrel v nakit, vsa njegova domnevna namenskost je izhlapela; pri luksuznih predmetih je izhlapela uporabnost,” so zapisali.
Prodajo je vodila spletna dražbena hiša Joopiter, ki jo je ustanovil ameriški glasbenik, glasbeni producent in oblikovalec Pharrell Williams. Ta je tudi kreativni direktor za moške obleke pri Louisu Vuittonu.
Kevin Wiesner, kreativni direktor skupine MSCHF, pa je povedal, da Williamsa ali skupine Louis Vuitton ni prosila za dovoljenje za uporabo njenega logotipa ali dizajna. “Pharrell obožuje velike klobuke, zato smo mu naredili neverjetno majhno torbo,” je Wiesner povedal za New York Times.
Vse N1ajboljše! Kaj se dogaja v zakulisku N!?
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje