Japonska znamka, del zveze Renault-Nissan-Mitsubishi, je obrnila ploščo in ostaja trdno vpeta v evropski prodajni prostor. Vendar z modeli, ki so del - Renaultovega imperija.
Številni se bodo še spomnili, da so se pri Mitsubishiju leta 2020 odločili, da ne bodo več razvijali modelov za evropski trg. Še več, vodilni so takrat govorili tudi o tem, da se bo znamka s tremi diamanti v logotipu počasi umaknila s stare celine, ki postaja za številne znamke preprosto predrag, prezahteven in preveč reguliran trg. No, zdaj se vendarle zdi, da Mitsubishi ostaja, Japonci pa napovedujejo celo nove modele. Toda ne gre za nove modele, temveč predvsem pa preimenovanje znanih Renaultovih modelov. S tako imenovanim ”rebadging” sistemom, ko znamka prevzame konkurenčen model in ga preimenuje ter mu prilepi le novo značko, je seveda mogoče bistveno skrajšati razvoj v segmentih, ko se to preprosto ne izplača.
Captur je postal ASX
Tako se je Mitsubishi lani dogovoril z Renaultom, da bodo prevzeli dva njihova modela in jih lansirali z lastnimi imeni in minimalnimi spremembami. Renault je tako napolnil proizvodnjo, Mitsubishi je s poceni bližnjico zadržal pomemben trg, ki so ga nameravali zapustiti. Prvi bo tako na vrsti ASX, ki je – to ste zagotovo že ugotovili – preimenovan Renaultov Captur, uspešni kompaktni križanec, ki je tudi v Sloveniji med najbolj priljubljenimi modeli. NA trgu bo sicer šele zgodaj spomladi drugo leto, ko bo zamenjal aktualnega ASX druge generacije (sicer že korenito posodobljenega).
V tretje bo torej ASX ostal zvest svojemu originalu do milimetra natančno. Ne glede na visokoleteče besede o tipično Mitsubishijevem oblikovalskem slogu gre le za novo ime in značke na pokrovu motorja, zadku in volanu, o drugih spremembah ali nastavitvah ravno tako ni bilo govora. Novi ASX bo imel na izbiro tudi Capturjev nabor hibridnih pogonskih sklopov. Priključni in polni hibrid z 1,6-litrskim bencinskim motorjem in dvema električnima motorjema (drugi je zagonski alternator) ter štiristopenjskim sekvenčnim menjalnikom brez sklopke, motor pa lahko baterijo preko alternatorja tudi polni. Tu je še blago hibridiziran model z 1,3-litrskim prisilno polnjenim bencinskim motorjem. Menda pa bo kot vstopni model na voljo tudi litrski prisilno polnjeni trivaljnik.
Kmalu bo Clio Colt
Preden vprašate, kateri bo drugi model iz Renaultove ponudbe, ki bo na voljo tudi kot Mitsubishi, je treba reči, da bo to Clio zadnje generacije. Ta bo v Mitsubishijevi paleti obudil v Evropi ne ravno uspešnega Colta, vendar pa šele pred koncem 2023. O cenah zaenkrat ni še nič znanega, bo pa zanimivo videti, kako bo Mitsubishi pozicioniral svojega novinca nasproti prepoznavnega originala.