Stalno življenje na ladji so za številne ljubitelje križarjenj dolgoletne, čeprav skrajno neuresničljive sanje.
Podaljšana križarjenja po svetu postajajo vse bolj priljubljena, kljub pandemiji so načrtovana nova potovanja, v zadnjih letih pa trg ponuja tudi različna luksuzna stanovanja na morju.
Vendar takšne izkušnje običajno dosegajo neverjetno visoko ceno, kar pomeni, da si goreči ljubitelji križarjenja tega največkrat ne morejo privoščiti.
Toda nova ladja s “stanovanji na morju”, imenovana Storylines, bo to spremenila in ponudila “cenovno ugodnejšo” možnost za bivanje na njej – za daljše časovno obdobje ali celo za stalno.
Končana bo leta 2024, in takrat bo potniška ladja Storylines ameriškega podjetja ponudila popolnoma opremljena stanovanja z eno do štirimi spalnicami, studie in dvonadstropna razkošna stanovanja, cene pa se bodo gibale med 350.000 evrov in 7 milijonov evrov.
Stanovanja bo mogoče kupiti, na voljo pa bo tudi omejeno število najemnih stanovanj za obdobje 12 oziroma 24 let.
Koliko enot od 547 je bilo prodanih, ustanovitelj in izvršni direktor Alister Punton ni razkril, a po njegovih besedah naj bi bila vsa stanovanja prodana do konca tega leta.
Tisti, ki si bodo na ladji Storylines MV Narrative, ki jo trenutno gradijo na Hrvaškem, kupili dom, bodo v zameno dobili all-inclusive na morju z vrsto navdušujočih ugodnosti.
Plovilo naj bi imelo 20 restavracij in barov, mikropivovarno, tri bazene, knjižnico z 10.000 knjigami, kino, vrhunski wellness center, bovling in hidroponsko kmetijo na sončni pogon.
Storylines naj bi konec leta 2024 začel tisočdnevno plovbo mimo šestih celin in bo v posameznem pristanišču v povprečju zasidran tri do pet dni.
“Za to, kar bi tipična ladja za križarjenje naredila v enem mesecu ali treh tednih, bomo potrebovali tri do štiri mesece,” pravi Punton za CNN Travel.
“Torej za toliko časa podaljšamo izkušnjo. In stanovalci imajo možnost vplivati, kje bo ladja plula.”
Poleg načrtovanih postankov bo v enem mesecu na voljo več dni “po izbiri prebivalcev”, torej bodo določili, kje se bo ladja zasidrala. Tisti, ki bodo sklenili najemniško pogodbo, bodo imeli pravico do najema za določen čas oziroma vso življenjsko dobo plovila – 12, 24 ali 60 let, pojasnjuje Punton.
All-inclusive življenje
“Z nakupom lastniki podpišejo klavzulo o neomejenosti, kar pomeni, da se lahko brez dodatnega plačila nastanijo v novem stanovanju na novi ladji, zato je to dolgoročna naložba,” dodaja in pojasnjuje, da je stanovanja mogoče najeti ali prodati “enako kot katerokoli drugo nepremičninsko naložbo”.
Prebivalci bodo morali plačati še “življenjsko pristojbino”, od 56.000 do 175.000 evrov letno na enoto, ta bo krila stroške, kot sta hrana in vzdrževanje.
Čeprav si tega zagotovo ne bodo mogli vsi privoščiti, so pristojbine precej nižje od drugih plavajočih kompleksov, kot je The World: tam se cene stanovanja začnejo pri 1,7 milijona evrov in segajo do 13 milijonov evrov, z nerazkritimi letnimi pristojbinami.
“Ko plačate pristojbino, lahko pospravite denarnico ali kreditne kartice v žep in nič več ne zapravite do konca leta,” dodaja Punton.
Čeprav je križarjenje že dolgo povezano s starejšo generacijo, se je to v zadnjih letih spremenilo, saj svet križarjenja privlači vse več mlajših.
Po Puntonovem mnenju je starostni razpon tistih, ki so že vplačali depozite, neverjetno širok. Enako dobro so se prodajala tako cenejša stanovanja kot tista na vrhu lestvice – trenutna povprečna izhodiščna cena je 783.000 evrov.
“Imamo vse, od upokojencev do otrok, vključno z mlajšimi ‘digitalnimi nomadi’,” pravi Punton.
“Tudi veliko družin prihaja. To so po navadi ljudje v 30. in 40. letih z majhnimi otroki.”
Trajnostne pobude
Da bi poskrbeli za družine z otroki, Storylines ponuja celovit izobraževalni program in veliko izobraževalnih prostorov. Na ladji bo tudi ekipa zdravstvenega osebja, vključno z zdravniki, medicinskimi sestrami in fizioterapevti, skupaj z lekarno in pošto.
Čeprav bodo s potencialnimi prebivalci Storylinesa opravili pogovore, da bi ugotovili, ali so “dobri za skupnost”, in preverili, ali “razumejo vsa temeljna načela”, Punton poudarja, da tipičen prebivalec ladje ne obstaja.
“Storylines je prava skupnost in skupnost potrebuje vsakogar,” pravi. “Potrebujete različne vrste ljudi iz vseh slojev, da lahko ustvarite to skupnost.”
Lastniki lahko povabijo goste in imajo možnost svoja stanovanja oddajati v najem.
Vpliv križarjenja na okolje je v zadnjih letih vroča tema, in Punton poudarja, da je ladja zasnovana s tem v mislih.
Storylines bo imel na voljo različne trajnostne pobude, kot je hidroponska enota na krovu na sončni pogon, kjer se bodo gojili nekateri pridelki, in tehnologije za pretvorbo odpadkov v energijo.
“Zagotovo bomo najbolj zelena ladja za križarjenje,” pravi Punton. “Ne le zaradi goriva, ki ga uporabljamo [ladja bo delovala na utekočinjen zemeljski plin (LNG), eno najčistejših neelektričnih goriv za plovila].”
“Gre tudi za druge stvari. Torej kako pridobivamo hrano, jo skladiščimo, gojimo na ladji, odpadke pretvarjamo v energijo, omejujemo uporabo plastike in podobno.”
Ladja, zgrajena z namenom
Ko se je projekt začel leta 2016, je bil prvotni načrt starejše plovilo preurediti v stanovanjsko ladjo.
Toda po nekaj slabih začetkih predelav ladij, ki niso bile povsem primerne, so ugotovili, da bo boljša gradnja nove ladje.
Čeprav se Storylines gradi že nekaj let, je ekipa zaradi pandemije opazila spremembo povpraševanja, zanimanje za plovilo kaže vse več družin in vodilnih delavcev.
Od takrat so načrte nekajkrat spremenili, dodali so nova stanovanja, posebej prilagojena temu trgu.
“V zadnjih treh mesecih smo še posodobili prvotni načrt krova, ki vključuje pet novih tipov stanovanj s pisarniškimi prostori, večjimi, globljimi balkoni in več prostorov za zabavo,” dodaja Punton.
Storylines je že ustvaril močno skupnost privržencev, nekateri prvi podporniki so zdaj znani kot krog ustanoviteljev.
Po Puntonovih besedah ekipa nenehno komunicira s kupci, zlasti krogom ustanoviteljev, o načrtih, pa tudi objektih na ladji, da bi bili vsi zadovoljni s končnim rezultatom.
“To je za nas zelo pomembno,” pojasnjuje. “Ker bo ladja na koncu res njihova. Oni bodo živeli na njej in treba jo je zgraditi zanje.”
Storylines naj bi bil končan v istem letu kot stanovanjska jahta Somnio, ki je opisana kot “najekskluzivnejši naslov na svetu”.
Stanovanje na 728-metrski jahti bo kupce stalo najmanj 9,5 milijona evrov, stanovanja pa bodo velika od 150 do 600 kvadratnih metrov.
Trenutno največja zasebna jahta s stanovanji na svetu pa je The World. V dolžino meri 195 metrov, ponaša pa se s studii in enosobnimi, dvosobnimi in trisobnimi stanovanji.
Avtorica: Tamara Hardingham-Gill/CNN
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!