Nova resničnost v obliki preusmerjanja na električne in elektrificirane modele že prinaša kup sprememb. Ford bo ukinil dva modela in prodal celo tovarno.
Vse bolj intenziven prehod na električne modele bo v industriji terjal precej visok davek in številni strokovnjaki na to opozarjajo že nekaj časa. Kup delavcev in delovnih mest bo odveč in niti novoustvarjena tega ne bodo mogla nadomestiti. V tej transformaciji so svoje dodale še uničene dobavne verige ter prehod k bolj softverski zasnovi avtomobila. Ford je znamka, ki je ena od prvih (ne pa tudi edina) oznanila, da se bo odpovedala dvema ključnima modeloma v Evropi – najprej Fiesti in pozneje še Focusu.
Poslavljata se Fiesta in še Focus
Fiesta se bo letos poleti po skoraj 50 letih, ko je bil to eden najbolje prodajanih modelov v Evropi, žalostno poslovila. Leta 2025 bo temu sledil še Focus, avtomobil spodnjega srednjega razreda, ki je v veliki meri določal znamko z modrim ovalom. Toda pri Fordu so se odločili – znamka ne bo več zasedala vseh segmentov, temveč le najbolj dobičkonosne. Torej SUV-modele in križance ter dražje modele z večjo maržo. Kruta resničnost, ki ji že sledijo in ji bodo še sledile tudi druge znamke.
Tovarno v Nemčiji bodo prodali
Ravno zaradi tega bodo odpustili okoli 3.200 delavcev, tovarna v Saarlouisu v Nemčiji pa bo ostala prazna. No, pri Fordu jih to ne skrbi preveč, saj se po pisanju portala Automotive News za nakup zanima kar 15 ponudnikov; kar niti ni čudno, ko pa so jo leta 2017 povsem prenovili. Seveda nekaj konkurentov pa tudi večji karoseristi prevzemajo izdelavo manj popularnih modelov od določenih znamk (Magna na primer izdeluje avtomobile za BMW, Mercedes-Benz, Jaguar). Kljub temu je menda najbliže nakupu kitajski BYD kot največji proizvajalec električnih vozil na svetu.
Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.