Oglaševanje

Kako preprečiti nastanek rje na avtomobilu in odstraniti obstoječo

author
N1
16. nov 2025. 17:02
Rja na avtu
Foto: PROFIMEDIA

Poleg pranja, ki je najpomembnejše, je treba v primeru korozije čim prej popraviti vsa manjša poškodovana mesta.

Oglaševanje

Dnevi, ko smo že po nekaj letih vožnje z novim avtomobilom trepetali pred pojavom korozije, so dolgo za nami, zato danes mnogi vozniki o tej težavi skorajda več ne razmišljajo.

To pa ne pomeni, da rja ne obstaja več. Sodobni proizvajalci avtomobilov običajno ponujajo garancije proti koroziji in poškodbam laka, ki trajajo šest, deset ali celo dvanajst let, medtem ko garancija za lak najpogosteje velja tri do pet let, a to še ne pomeni, da so vsa tveganja povsem odpravljena, piše N1 Hrvaška.

Korozija na avtomobilu – kako jo najuspešneje odpraviti?

Za začetek je pomembno vedeti, kaj točno krije garancija, saj se ta ne nanaša na vsak pojav rje na vozilu, čeprav bi morda mislili drugače. Zato je še posebej pomembno preveriti, kako dolgo velja garancija za posamezno znamko in model vozila ter na kaj točno se nanaša.

Na primer, formulacija, ki jo številni proizvajalci radi uporabljajo, navaja, da se rjavenje nanaša na perforacije v karoseriji, ki so prodrle od znotraj navzven, pri čemer so bile povzročene zaradi napak v proizvodnji ali uporabljenih materialih.

Površinska rja pa se pogosto obravnava skupaj s poškodbami laka, zato je v teh primerih treba računati na krajšo garancijo tri do pet let, ne pa deset ali dvanajst.

Poleg tega nekateri proizvajalci natančno določajo, kaj vse šteje kot del karoserije. Tako mednje običajno uvrščajo vrata ter pokrove motorja in prtljažnika, medtem ko deli, kot so odbijači in tečaji, pogosto niso priznani kot sestavni del karoserije.

Rja na avtu
Foto: PROFIMEDIA

Torej je tudi v tem primeru še posebej pomembno prebrati vsa, tudi najmanjša črkovna določila v garancijskem letu. Če k temu dodamo še dejstvo, da so rabljena vozila – zlasti tista, stara od pet do deset let – uvažajo in preprodajajo bolj kot kadarkoli prej, potem je jasno, da kleparjem in ličarjem, ki se ukvarjajo s popravili tovrstnih in podobnih težav, dela v bližnji prihodnosti gotovo ne bo zmanjkalo, pisanje HAK Revije povzema N1 Hrvaška.

Korozije se seveda ni treba bati, vendar pa je treba biti nanjo vsekakor pozoren, kar potrjujejo tudi strokovnjaki. "V primeru korozije na karoseriji je zgodnje ukrepanje vsekakor najpomembnejše, da se stvari ne razvijejo predaleč. Prav tako je treba poudariti, da je temeljito pranje vozila obvezno, da se odstrani vsa umazanija in sol, tudi s podvozja. Priporočljivo je tudi, da se karoserija dvakrat na leto spolira ali premaže z voskom. Poleti zaradi ultravijoličnih žarkov, pozimi pa zaradi usedlin soli," je pojasnil izkušeni avtoličar Drago Novačić.

Poleg pranja, ki je najpomembnejše, je treba v primeru korozije, tako Novačić, čim prej popraviti vsa manjša poškodovana mesta. Rjo je treba odstraniti in površino premazati s kakovostnim sredstvom proti koroziji, naslednji koraki pa vključujejo dvokomponentni epoksidni temeljni premaz in nanos barvnega sloja.

Rja na avtu
Foto: PROFIMEDIA

Rja se sicer najpogosteje pojavi na robovih oziroma na stikih pločevin, torej na pragovih, robovih blatnikov, pokrova motorja in vrat. Poleg tega lahko že najmanjše poškodbe, na primer udarec kamenčka, sprožijo nastanek korozije. Še posebej je pomembno vedeti, da je pri avtomobilih, ki so bili poškodovani in nato popravljeni, verjetnost za prve znake rje večja.

Kar zadeva šasijo, velja enako. Nabiranje blata v blatnih kotanjah zadržuje vlago, kar lahko povzroči korozijo. Z drugimi besedami – tudi tukaj je vzdrževanje čistoče pol bitke.

Šasija najpogosteje trpi na področju mostov, nosilcev in spojih s karoserijo. Zaradi vsega navedenega, poudarja strokovnjak, je po približno desetih letih skoraj vsak avtomobil primeren za temeljito pranje, čiščenje in po potrebi dodatno zaščito s bitumnom, še piše N1 Hrvaška.

Skrbna izbira mojstra

Torej je rjo treba temeljito odstraniti. Vse do čistega, povsem zdravega materiala. V nekaterih primerih je nujno tudi peskanje prizadetih mest (pri hujših primerih), ali pa vsaj čiščenje s krtačo (pri blažjih), nato sledi nanos sredstva proti koroziji ali dvokomponentnega temeljnega premaza ter zaščita z bitumnom, z notranje strani pa z voskom.

Novačić se strinja, da se z vse večjim uvozom rabljenih vozil iz tujine vse pogosteje pojavljajo težave z rjo na pločevini in oksidacijo na aluminiju. Da kupci takšnih vozil ne bi utrpeli večjih izgub, je pametno, da želeno vozilo pred nakupom temeljito pregleda strokovna kleparska delavnica, saj so stroški kakovostne zaščite lahko zelo visoki.

Če se delo opravi po pravilih, gre za drag in zelo zahteven postopek, ki ga morajo izvajati izključno strokovnjaki. A poleg njih, kot je opozoril Novačić, je na trgu danes vse več tako imenovanih "mojstrov", ki za razmeroma malo denarja preprosto poškropijo spodnji del vozila z bitumnom, vendar to storijo brez kakršnegakoli predhodnega čiščenja.

S tem ne le da ne odpravijo težave, ampak jo zgolj prikrijejo in hkrati onemogočijo kakršnokoli kasnejšo kakovostno popravilo. Prav zato je še posebej pomembno, komu zaupate izvedbo tega in podobnih kleparskih del.

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih