Po prenovi električno gnanega Sprinterja zdaj pri Mercedesu obljubljajo več prilagodljivosti, več moči in kar do 500 kilometrov dosega z enim polnjenjem.
Prav na hitro na zunanjosti novinca ni videti nič presenetljivo novega, razen morda žarometov. Toda pri znamki z zvezdo so dostavniško družino eSprinter zdaj predvsem pogonsko posodobili. Druga generacija baterijsko električnega modela, ki je naprodaj od leta 2019, je tako dobila bistveno zmogljivejši baterijsko paket, nov, predvsem učinkovitejši motor ter doseg, ki dosega trikratnik prvega modela!
Sprinter je sicer na trgu od leta 1985, zdaj je v prodaji 3. generacija tega zmogljivega dostavnika, ki ima, kot rečeno, tudi svojo elektrificirano družino z imenom eSprinter. In medtem ko je bil v prvi izdaji ta model precej skromno motoriziran, s sramežljivo skromnim dosegom (v najboljšem primeru 158 km), mojstri iz Stuttgarta zdaj obljubljajo doseg do 500 km v ciklu mestne vožnje (WLTP), sicer pa še vedno zelo uporabnih 400 km.
Kar trije baterijski paketi
Pri tem ima seveda največjo vlogo nov baterijski paket, ki ga je mogoče dobiti v treh različicah – s 56, 81 in kar 113 kWh. Tudi nov pogonski e-motor, ki je zdaj vpet v posebnem okvirju nad zadnjo osjo (prej spredaj, s pogonom sprednje osi), je v dveh izvedbah – s 100 kW (136 KM) in 150 kW (204 KM) konične moči (trajna moč je 80 kW).
Ko je baterija prazna, jo je mogoče polniti z močjo do 115 kW na hitri polnilnici (DC) in do 11 kW na izmeničnem toku (AC). Najšibkejšo baterijo je tako mogoče napolniti v približno 28 minutah (10 do 80 odstotkov).
Nosilnost zdaj do 1.575 kg
Medtem ko je bil prej eSprinter na voljo le kot zaprt dostavnik, bo zdaj na voljo v vseh mogočih izvedbah (kot kombi, šasija, hladilnik …), z dvema medosnima razdaljama (3,67 in 4,33 m medosne razdalje) in nosilnostjo do 1.575 kg. V najdaljši izvedenki pa to pomeni že 4,25 tone skupne dovoljene teže. No, k temu je mogoče dodati še priklopnik z maso do 2 ton.
Kupci v Evropi si ga menda lahko obetajo proti koncu leta, še prej bo na voljo zahtevnemu občinstvu v ZDA in Kanadi, čeprav ga bodo izdelovali v treh tovarnah, dveh v EU in eni v ZDA. Pri Mercedesu (Mercedes-Benz Vans) sicer obljubljajo, da bodo do leta 2025 vsi modeli njihovih dostavnikov že na voljo tudi kot električno gnani modeli.
Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.