Vse več kupcev na rabljene luksuzne ure ne gleda le kot na modni dodatek, ampak tudi kot na odlično naložbo.
Povpraševanje po dragih rabljenih urah je razširjeno zlasti med mlajšimi kupci, ki to investicijo vidijo kot alternativni način naložbe za zaščito pred inflacijo in razpršitev naložbenega portfelja. Kot je v nedavni raziskavi ugotovila družba Boston Consulting Group (BCG), mladi plačujejo visoke premije za rabljene modele vrhunskih blagovnih znamk, kot so Rolex, Patek Philippe in Audemars Piguet, saj pričakujejo, da bo vrednost teh ur še naprej rasla. Rabljeni vrhunski modeli teh treh najpomembnejših blagovnih znamk so postali tako zaželeni, da je njihov trg presegel celoten ameriški borzni trg. Njihova povprečna cena se je med avgustom 2018 in januarjem letos kljub velikim padcem trga v obdobju covida-19 povečala za 20 % na leto, kar močno presega 8-odstotno letno stopnjo rasti indeksa S&P 500 v tem obdobju, v svojem poročilu dodaja BCG. Po njihovih podatkih je prodaja rabljenih ur leta 2021 predstavljala skoraj 30 % celotnega 75 milijard dolarjev vrednega svetovnega trga luksuznih ur. V 10-letnem obdobju, od leta 2013 do leta 2022, so luksuzne ure – ne le rabljene luksuzne ure – presegle zbirateljska sredstva, kot so nakit, torbice, vino, umetnine in pohištvo.
”Rast trga luksuznih ur je spodbudila predvsem njihova finančna uspešnost, ki je pritegnila nove kupce. Ponudba je namreč v času globalne pandemije postala omejena. Kupci imajo več možnosti, da na trgu rabljenih ur dobijo zaželene luksuzne ure, čeprav z visokim pribitkom. Zbiratelji za rabljeno luksuzno uro namreč pogosto plačajo dvojno ali trojno ceno,” situacijo na trgu rabljenih ur pojasni Melanie Seier Larsen, izvršna direktorica in partnerka pri Boston Consulting Group.
Pozornost vlagateljev se je osredotočila na nekaj modelov, kot so Patek Philippe Nautilus, Audemars Piguet Royal Oak ter Rolex Daytona in GMT-Master II. Posamezne ure Rolex Cosmograph Daytona, katerih maloprodajna cena je 14.800 USD, so se po podatkih BCG nedavno prodajale na borzah rabljenih ur za 24.250 do 38.500 USD. Neodvisne blagovne znamke, kot so F. P. Journe, De Bethune in H. Moser & Cie, pa postajajo glavni zbirateljski predmeti, je BCG navedel v svojem poročilu z naslovom “Luxury Preowned Watches, Your Times Has Come”.
Kot je pokazala raziskava, je tipičen kupec luksuznih ur moški iz generacije milenijcev ali generacije X z visokimi dohodki. Mlajši kupci iz generacije milenijcev, ki so sodelovali v raziskavi, so povedali, da pogosto kupujejo luksuzne ure in jih z dobičkom prodajo. Več kot polovica mlajših generacij je dejala, da so v zadnjih 24 mesecih povečali svoje izdatke za luksuzne ure, pri čemer so kot glavne razloge navedli večjo enostavnost nakupa in prodaje ter več naložbenih priložnosti.
”Mlajši kupci, ki vstopajo na trg, navdihujeta izdelava in mehanika luksuznih ur, privlači pa jih tudi njihova naložbena uspešnost. Privlači jih tudi dejstvo, da je današnji trg rabljenih luksuznih ur pregleden, da ga poganja spletna izmenjava informacij, da ga podpirajo storitve preverjanja pristnosti ter da ga sestavljajo dobro obveščeni kupci in uveljavljeni prodajalci,” še razloži Melanie Seier Larsen. Spletna prodaja že zdaj presega prodajo na dražbah in v trgovinah ter bo po podatkih BCG do leta 2026 predstavljala skoraj 60 % trga rabljenih luksuznih ur.
Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku.