Včasih velja prisluhniti nasvetom uspešnih ljudi. Spoznanja, do katerih so prišli med dolgo kariero in opravljanjem odgovornih nalog na visokih položajih, lahko namreč pomagajo tudi slehernikom. Uspešni podjetnik in milijarder Jeff Bezos je delil štiri takšne nasvete.
Jeff Bezos je znan po svojem razmišljanju izven okvirjev. To je konec koncev tudi privedlo do uspeha njegovih podjetij, kot sta Amazon in Blue Origin. Vendar pa inteligenca in modrost nista vse. Bezos poudarja tudi izjemno moč prijaznosti, ki je včasih še pomembnejša. Po pisanju portala Inc.com se je tega naučil že v otroštvu, ko se je z dedkom in babico vozil na izlete. Njegova babica je takrat v avtu kadila, kar je 10-letnega Jeffa močno motilo.
Takrat se je Bezos ravno začel navduševati nad številkami in začel je preračunavati frekvenco babičinega kajenja. Čez nekaj časa ji je ponosno navrgel, da si je v nekem časovnem obdobju s kajenjem odtrgala devet let življenja. Namesto pohvale za njegovo brihtnost, ki jo je pričakoval, je Jeffova babica bruhnila v neutolažljiv jok. Dedek je ustavil avto in se s presenečenim 10-letnikom nekoliko oddaljil. “Nekega dne boš razumel, da je težje biti prijazen kot pameten,” mu je dejal.
Uspešnega podjetnika nadobudneži pogosto pocukajo za rokav in povprašajo o njegovih pogledih na svet. Tako Bezos pogosto odgovarja na vprašanje, kaj vse se bo v naslednjih letih spremenilo. Kot pravi, je vprašanje zelo zanimivo, vendar se je morda še bolj pomembno vprašati, kaj pa se v prihodnosti ne bo spremenilo. Prav na stvareh, ki se ne bodo spremenile, namreč lahko ustvarimo uspešno poslovno strategijo.
Bezos je to upošteval tudi pri snovanju svoje slavne trgovinske platforme. “Ne verjamem, da mi bo kdo v naslednjih 10 letih rekel, da si na Amazonu želi dražjih izdelkov in počasnejše dostave. Zato se toliko osredotočamo na nizke cene in hitro dostavo, ker vemo, da se bo naš vložek v prihodnosti povrnil,” je po poročanju Inc.com pojasnil šef Amazona. Ob tem je priznal, da osredotočanje na konstante v življenju še ni garant za uspeh, vendar lahko predstavlja trdne temelje.
Na življenjski poti naletimo na številna razpotja, ki zahtevajo globok premislek. Eno takšnih nastopi tudi pri odločanju o začetku samostojne podjetniške poti. Skok v neznane in tvegane podjetniške vode pa pogosto s sabo prinese tudi vprašanje, ali bomo takšno ali drugačno odločitev v prihodnje obžalovali.
Bezos poudarja, da prav ta pomislek pogosto ubije potencialno uspešen projekt, zato je treba na stvar gledati drugače. “Večinoma najbolj obžalujemo stvari, ki jih nismo izpeljali. Vedel sem, da mi pri 80 ne bo žal, da sem pustil službo in ustanovil Amazon,” je povedal milijarder.
Pri postavljanju Amazona na noge pa je bil Bezos pozoren na še en model, ki skrbi za uspešno poslovanje. Gre za t. i. model vztrajnika, ki ga je treba od začetka poganjati, nato pa se sčasoma začne vrteti sam.
Amazonov vztrajnik je postavljen nekako takole. Nižje cene izdelkov bodo pripeljale več strank, te pa bodo povečale obseg prodaje. To bo v prodajo na Amazonu pritegnilo več tretjih prodajalcev, ki bodo plačali provizije. Podjetje jih vloži v izpolnjevanje strežnikov in druge infrastrukture, kar ga naredi učinkovitejšega. Zato pa lahko znova znižajo cene izdelkov in vztrajnik se znova zavrti.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje