Okna na letalih so bila do 50. let prejšnjega stoletja okrogla, a so jih strokovnjaki po dveh tragičnih nesrečah raje zamenjali z okroglimi.
Nekoč so potniki na letalih uživali v pogledu skozi kvadratna okna. A to se je po navedbah portala punkufer.hr spremenilo leta 1953, ko sta se zgodili dve nesreči, v katerih je umrlo 56 ljudi. Krivec za nesreči pa je bila prav kvadratna oblika oken.
Zaradi kvadratnih oken sta letali v zraku “razpadli”. Štirje koti takšnih oken namreč niso dobro prenašali visokega zračnega pritiska, ki nastane na visoki nadmorski višini. Raziskava, ki jo navaja punkufer.hr, je pokazala, da je 70 odstotkov poškodb na letalu nastalo zaradi pritiska v vogalih oken.
Prav zato so na letalih uvedli okrogla okna, kjer se pritisk enakomerno razporedi in so zato mnogo močnejša od kvadratnih. Natančnejša razlaga je, da so okrogle luknje v tankem ogrodju letala primernejše zaradi svoje strukture in so manj dovzetne za poškodbe. Tlačne razpoke lahko povzročijo pojav, imenovan “eksplozivna dekompresija”, piše punkufer.
Za to, da so okna na nekaterih letalih ovalna, pa obstaja enostavnejša razlaga: prostorska stiska. Če okroglo okno “raztegnemo” v oval, je površina okna seveda večja, zaradi česar je opazovanje idličnih pokrajin lažje – če seveda dobite prostor ob oknu.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!