Tokrat gre seveda za pričakovano širjenje Škodine športne družine RS. Električno gnani Enyaq RS iV se je tako pridružil Coupeju RS iV, ki je bil prvi elektro model z oznako RS.
Nič zares revolucionarno novega – toda športni družini češkega proizvajalca Škoda, ki jo trenutno sestavljajo Octavia (v treh pogonskih opcijah), Kodiaq (samo dizel) in Enyaq Coupe RS iV, se je zdaj pridružil še Enyaq brez mondeno kupejevsko prirezane strehe. Tudi Fabia s to oznako sicer obstaja – ampak le kot čistokrvni in pregrešno drag dirkalnik.
Enyaq je električno gnani SUV ali športni terenec, sploh prvi električno gnani Škodin model, ki je kot električni model nastajal na belem listu papirja (in na znani koncernski platformi MEB). Zdaj se je najmočnejši in najbolj voznodinamični model pridružil družini Enyaq, ki jo sestavlja družina s tremi motornimi izvedbami (132, 150, 195 kW konične moči in 70 kW stalne moči) in dvema baterijskima zmogljivostma. RS je torej četrti član družine, ki ima sicer še bolj zmerno športno verzijo oziroma linijo Sportline.
Najmočenjši Enyaq zmore 220 kW
Najbolj zmogljiva verzija uporablja le baterijo z zmogljivostjo 83 kWh, ki oskrbuje dva pogonska e-stroja, vsakega na svoji osi, s sistemsko konično močjo 220 kW (ki je na voljo le pri skoraj polni bateriji). Sicer pa je bolj impresiven navor, ki ga je za kar 460 Nm in je na voljo skoraj od prvega vrtljaja naprej. Ne glede na maso dobri 2,3 tone znaša pospešek le 6,5 sekunde. Sicer pa so tehnikalije identične kot pri Coupeju – ravno tako kot polnilne moči – 11 kW za AC in 135 za DC. Le doseg je zaradi nekaj dodatnih kilogramov in predvsem zaradi za kanček slabše aerodinamike nekoliko krajši – dobrih 500 namesto 545 kilometrov (WLTP). Zato pa je večji prtljažnik, ki lahko sprejme resnih 585 litrov prtljage (sicer je razlika bornih 15 litrov). Kakorkoli, je to zelo spodobna ”luknja” za 4,65 metra dolg avto.
Cel kup opreme in – mamba zelena barva
Sicer pa RS ponuja tudi športno podvozje (10 oziroma 15 mm nižje) s prilagodljivim blaženjem (DCC), izbiro voznih programov (pet jih je), neposrednejši volanski mehanizem, 20-palčna platišča, športne sedeže … In seveda cel kup opremskih elementov, kot na primer osrednji zaslon s premerov kar 13 palcev, polne LED-matrični žaromete, trikraki usnjeni večfunkcijski ogrevani volan, različico notranjosti RS Lounge, aktivni tempomat … In seveda nekaj zunanjih elementov, ki naredijo razliko. Vključno z doplačljivo mamba (strupeno) zeleno barvo.