Pri Mercedesu so predstavili tretjo generacijo kompaktnega SUV-a GLC. Novinec je precej zrasel, postal v celoti sodobnejši in bolj dinamičen.
Že zgodaj jeseni bo popularni SUV v novi izdaji menda tudi v slovenskih prodajnih salonih, o cenah pa je zaenkrat vendarle še prehitro govoriti. Res pa je, da ta model zdaj malce odstopa od kompaktnih dimenzij, saj poslej meri kar 4,72 metra v dolžino (6 cm več od predhodnika). Ima pa novinec v korist notranji prostornosti daljše tudi medosje (15 mm) in s tem tudi za kar 70 litrov večji prtljažnik (zdaj 620 litrov). Ob tem je celo malenkost nižji, s širšim kolotekom, predvsem pa zmogljivejši na cesti. In tudi na terenu, saj GLC ne želi biti samo salonski terenec. S serijskim stalnim 4Matic štirikolesnim pogonom (in razmerjem 45 : 55 med sprednjo in zadnjo osjo) ter natančnim vodenjem koles s štirivodilno premo spredaj in večvodilno zadaj je namreč dovolj dinamičen na asfaltu, ne ustraši pa se niti terenskih podvigov.
Off-Road paket za bolj aktivne
Če se boste želeli bolj aktivno podati na brezpotja, vam pri Mercedesu ponujajo še poseben paket, ki dvigne oddaljenost od tal (20 mm), sicer pa je mogoče GLC opremiti tudi z zračnim vzmetenjem in prilagodljivim blaženjem, s čimer je mogoče v načinu Off Road dvigniti oddaljenost od tal za dodatnih 50 mm, vozniku pa je v pomoč tudi poseben pogled Off Road na digititaliziranih merilnikih z dodatnimi informacijami (12,3 palca, osrednji zaslon 11,9 palca). Nov je tudi pogled ”skozi” pokrov motorja, kar simulira kamera, ki gleda pred avto, da je mogoče laže in varneje prevoziti ovire. Sicer pa je to zdaj mogoče bolj enostavno ne samo zaradi podvozja, temveč tudi zaradi opcijske krmiljene zadnje preme, ki zasukne kolesa v smeri vožnje ali proti smeri vožnje, odvisno od hitrosti (do 60 km/h v nasprotni smeri od sprednjih koles), in tako navidezno zmanjša medosno razdaljo ter s tem seveda poveča okretnost in skrajša obračalni krog (na borih 10,8 metra).
Seveda pa to pomeni tudi več stabilnosti pri bolj dinamični, hitrejši vožnji. In tudi v tem poglavju je novi GLC boljši. Ne le zaradi temeljitega vpetja in opcijskega zračnega vzmetenja, ampak tudi zaradi serijskih blažilcev, kjer ventili v njih delujejo v odvisnosti od nihanja.
Elektrifikacija je vseobsegajoča
Tudi pogonski stroji govorijo v korist dinamiki. V tem trenutku gre za šest štirivaljnikov, vsi pa so elektrificirani – nekateri so blagi (MHEV), nekateri pa priključni hibridi (PHEV). Vsi pa delujejo s pomočjo prenovljenega 9G samodejnega menjalnika. Trije šibkejši so blagi hibridi s 48 V sistemom in jermenskim zagonskim alternatorjem, ki štirivaljniku pri nizkih vrtljajih pomaga s 17 kW moči in 200 Nm navora.
Dvolitrski motorji serije 654 zmorejo 150 kW (204 KM), 190 kW (258 KM) in 145 kW (197 KM, dizel v 220d). Priključni hibridi so zdaj bistveno sodobnejši in zmogljivejši in ponujajo več kot 100 km električnega dosega s pomočjo e-motorja s 100 kW. Bencinski in dizelski štirivaljniki pa ponujajo sistemsko moč 150 kW (204 KM), 185 kW (252 KM) in dizel 145 kW (200 KM).
Spremljajte N1 Magazin tudi na Facebooku.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!