
Hrvaška prestolnica je dobila novo vizualno podobo. Logotip z napisom "Zagreb, rad te imam" pa je razdelil javnost, tako strokovno kot laično.
Hrvaška prestolnica je dobila novo identiteto, logotip s preprostim napisom “Zagreb volim te”, kar pomeni “Zagreb, rad te imam” oziroma “Zagreb, ljubim te”.
Natečaj za logotip je mesto razpisalo oktobra lani, v začetku tega tedna pa je Hrvaško dizajnersko društvo objavilo rezultate.
Kot poročajo hrvaški mediji, je bila komisija v svoji odločitvi enotna in prvo nagrado dodelila projektu z naslovom “Svoboden človek v svobodnem mestu”.
Projekt so zasnovali in izvedli oblikovalci Boris Malešević, Katja Malešević in Feđa Vukić, s sodelavci.
V obrazložitvi je komisija zapisala, da je nagrajeno delo “prepoznala kot rešitev, ki z nadaljnjo nadgradnjo lahko najnatančneje odgovori na komunikacijske potrebe mesta Zagreba in da koncept uspešno uravnoveša preteklost in sodobnost ter spretno gradi most med institucionalno komunikacijo in vsakdanjim urbanim življenjem”.
Vsebino logotipa, stavek “Zagreb volim te” je navdihnil javni performans hrvaškega režiserja, igralca in konceptualnega umetnika Tomislava Gotovca iz leta 1981.
Gotovac je 13. novembra tistega leta popolnoma gol in obrit hodil od začetka Ilice do tedanjega Trga republike (današnjega Trga Bana Jelaćića) in vzklikal: “Zagreb, volim te!”. Vmes je nekajkrat tudi legel na asfalt in ga poljubil.
Gotovca so takrat zaradi kaljenja reda in miru aretirali, njegov nastop pa je močno odmeval v javnosti in danes velja za enega najpomembnejših konceptualnih performansov na območju nekdanje Jugoslavije.
Leta 2013, na 32. obletnico nastopa, je na Ilici 8, kjer je Gotovac začel nastop, tedanji zagrebški župan Milan Bandić svečano odkril spominsko ploščo z odtisom Gotovčevih stopal.
Izbor razburil in razdelil hrvaško javnost
Izbor novega logotipa pa je precej razburil in razdelil hrvaško javnost, tako strokovno kot laično.
Medtem, ko ga nekateri hvalijo, ga drugi kritizirajo, predvsem nasprotniki trenutne mestne oblasti in župana, poroča hrvaški portal Index.
Portal je objavil tudi anketo z vprašanjem “Kako vam je všeč nova vizualna identiteta Zagreba”.
Na vprašanje je do zdaj odgovorilo več kot 35.000 bralcev in skoraj polovica je novi logotip ocenila kot “grozen”, več kot dve tretjini bralcev meni, da je “v redu” oziroma “nič posebnega”, malo manj kot petina pa, da je “odličen”.
Razprava o logotipu se je razvnela tudi na družbenih omrežjih, kjer prevladujejo negativna mnenja.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje