Vipavska dolina je dobila nov, trajnostno naravnan turistični produkt, s katerim želijo na izviren način promovirati vipavske vinarje, njihova vina in lokalno kulinariko. Po prvi poskusni vožnji konec avgusta se je danes tudi uradno predstavil vinski vlak, že decembra pa bo na vinsko-turistična potepanja popeljal prve zaključene skupine.
“Vinski vlak Vipavska dolina je nadaljevanje naše Winestronaut avanture, ki se je med gosti, domačimi in tujimi, dobro prijela. Železniška proga med Novo Gorico in Ajdovščino, ki je bila za prevoz potnikov povsem opuščena, nas je že nekaj časa izzivala,” je novo turistično pridobitev predstavil Matjaž Zgonik.
Z vinskim vlakom bodo okušanje vin in osebna srečanja z vinarji prestavili na vlak, v stare potniške vagone, iz katerih lahko potniki med okušanjem lokalnih vin opazujejo pokrajino. “Vlak je, posebej na tej prometno neobremenjeni progi, kot ustvarjen za brezskrbna turistična potepanja,” so prepričani snovalci projekta.
Direktor agencije Burjatik Jani Peljhan je dodal, da na ta način oživljajo opuščeno železniško progo in prispevajo k odgovornemu turizmu.
Redne vožnje v prihodnji turistični sezoni
Vinski vlak bo že decembra na vinsko turistična potepanja lahko popeljal zaključene skupine, z rednimi vožnjami pa bo začel v prihodnji turistični sezoni. Z začetne postaje v Novi Gorici bo vinski vlak potnike pripeljal v Ajdovščino, kjer si bodo ogledali staro mestno središče. Po navedbah organizatorjev že dobivajo tudi pobude, da bi vlak vozil tudi do Štanjela ali še dlje. Tudi v Slovenskih železnicah, ki so ključni partner projekta, si želijo, da bi nov turistični produkt vključili v celovito ponudbo Bohinjske proge.
“Živimo v času, ko sta varovanje okolja in trajnosten način mobilnosti izjemno pomembna in družbeno odgovorna naloga vsakega posameznika, zato sem še posebej vesela, da bomo z vožnjo izrednega vinskega vlaka ponovno obudili del proge do Ajdovščine v tem delu Vipavske doline,” je dejala direktorica SŽ-Potniški promet Darja Kocjan, ki verjame, da gre za uvod v nadaljnje sodelovanje in s tem širjenje produktov na trajnosten način v tem delu Slovenije.
Direktorica Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina Erika Lojk pa je poudarila, da vinorodni okoliš in vrhunska vina številnih vinarjev predstavljajo temelj turističnega razvoja in so danes pomemben del zgodbe celotne destinacije. “In ko se pomembna zgodba vina združi s trajnostjo, ki ji v naši destinaciji posvečamo veliko pozornosti, nastane priložnost za novo turistično izkušnjo,” je sklenila.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!