Če želite nekoga osrečiti, vam ni treba kupovati dragih daril. Peljite ga na izlet, lahko tudi samo na sprehod v bližnji gozd.
Vse bolj se zdi, da mera za uspeh in srečo danes ni več imeti najboljši avto in največjo nepremičnino, saj veliko mladih to ne zanima več. Dokazujejo, da generacija, ki je trenutno stara med 30 in 35 let, redkeje kupuje nepremičnine in avte. Del razloga je seveda finančna kriza, mladi pa se tudi upravičeno bojijo kreditov. Del resnice pa je tudi ta, da se spreminjajo vrednote in koncept uspeha. Vedno bolj postaja vrednota uspešnega življenja, če investiraš v izkušnje (potovanja, avanture, aktivno življenje, izlete …). Mladi tako ne želijo več toliko stabilnosti, kot si želijo fleksibilnosti in svobode (tudi geografsko neodvisnost). Raje kot kupujejo, najemajo stanovanja, saj ne vedo, koliko časa bodo ostali v določenem kraju in imeli določeno službo.
Raziskava, ki je bila objavljena v the Journal of Experimental Social Psychology, v katero je bilo vključenih 8000 odraslih posameznikov, pravi, da nam več sreče prinesejo “izkustveni nakupi” (torej izkušnje), kot pa lastništvo predmetov.
Pod izkustvene nakupe so šteli potovanja, izlete, zabave, aktivnosti v naravi, obiske restavracij ipd. (Opomba: raziskava je bila izvedena pred pandemijo.)
Psihologi so tako dokazali, da se zapravljanje denarja za izkušnje veliko bolj splača v smislu sreče in dobrega počutja kot kupovanje stvari. Izkustva so tista, ki prinesejo največ radosti, saj s seboj prinašajo poznanstva, prijatelje oziroma nove vezi, ki nas lahko osrečijo, ter doživetja, ki nam poženejo kri po žilah in povečajo srčni utrip. Tako se ustvarjajo spomini, ki bodo za vedno živeli v nas, ko bodo vsi predmeti že pozabljeni.
Kdaj ste bili v zadnjih mesecih najbolj srečni? Kaj se vam je najbolj vtisnilo v spomin? Ko ste kupili nov pametni telefon ali ko ste odšli s prijatelji ali družino na izlet? Seveda smo si različni, a morda se vprašajte še, kaj boste raje pripovedovali vnukom: kako ste kupili televizor ali smešno prigodo s potepanj? No, razen če se vam je med nakupom televizorja zgodilo kaj smešnega …
Psihologi torej vse bolj ugotavljajo, da nas izkušnje, kot so potovanja, izleti, druženja s prijatelji, dogodki, učenje novih sposobnosti, športi, osrečijo za dlje časa kot kupljeni predmeti, ki lahko precej hitro postanejo vsakdanji in nezanimivi.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!