Pomembno dejstvo, ki bi lahko vplivalo na otrokov uspeh v šoli (raziskava)

Magazin 01. Apr 202216:45 0 komentarjev
Učenci v razredu
Profimedia

Kayla Good, strokovnjakinja na področju razvojne psihologije, in Alex Shaw, profesor psihologije, sta izpostavila pomembno dejstvo, ki bi lahko vplivalo na otrokov uspeh v šoli.

Tudi majhni otroci se bojijo v šoli prositi za pomoč!

Prošnjo za pomoč se pogosto povezuje z nesposobnostjo in ranljivostjo. Občutki so dobro znani odraslim – marsikdo tudi v večji stiski namreč težko prosi za pomoč, če sploh.

Psihologi so do nedavnega domnevali, da se začnejo otroci s takšnimi občutki srečevati šele okoli devetega leta starosti ali pozneje. Pred tem naj bi otroka manj skrbelo za ugled – in zato naj ne bi imeli zavor, kot jih poznamo odrasli. Ugotovitve v zadnjih nekaj letih so to domnevo ovrgle.

Raziskava je pokazala, da je že petletnikom zelo pomembno, kaj si drugi mislijo o njih. Pravzaprav gredo včasih tudi tako daleč, da pri igrah goljufajo, da bi bil videti pametni.

Sedemletniki pa že začnejo povezovati prošnjo za pomoč z nesposobnostjo. Ne želijo torej, da bi pred sošolci izpadli nesposobni ali (po njihovem mnenju) neumni.

To ima lahko pomembne posledice, zlasti ko gre za izobraževanje.

V nekem trenutku se namreč vsak otrok sooči s težavami ali temo v šoli, ki jo težje razume. In mogoče je, da se bo otrok, čeprav ve, da je v težavah, izognil iskanju pomoči. Če je tako, bi to lahko resno oviralo njegov akademski napredek.

Za uspeh – na kateremkoli področju – je treba trdo delati, prevzemati zahtevne naloge, četudi bi te naloge lahko vodile v neuspeh, in postavljati vprašanja. Vsa ta prizadevanja so lahko težka, če osebo skrbi, kako bo videti v očeh drugih, opomnita strokovnjaka.

Kaj svetujeta?

  • Več možnosti, da otrok poišče pomoč zasebno.
  • Spraševanje skozi igro, s čimer se učencem pomaga razumeti, da je postavljanje vprašanj pred drugimi nekaj povsem običajnega. Če se iskanje pomoči razume kot običajna dejavnost v razredu, je manj verjetno, da bodo otroci to povezali z njihovo nesposobnostjo.
  • Doma lahko odrasli poudarijo, da je otrokovo vprašanje načelo dragocen pogovor, skozi katerega se je celotna družina učila skupaj.
  • Po mnenju raziskovalcev pa bi lahko odrasli tudi pohvalili otroke, da so poiskali pomoč. Takšen odziv kaže, da cenijo pripravljenost prositi za pomoč, in ne le uspeh brez truda.

Vir: www.scientificamerican.com

Vas zanima še več? Posledite našo Facebook stran N1 Magazin.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!