Med turisti, ki obiščejo večno mesto, je že leta priljubljen koledar z mladimi moškimi, ki nosijo duhovniške ovratnike ali oblačila. Nadeli so mu ime vroči duhovniki. A je več kot le koledar.
Bliža se novo leto in eno priljubljenih daril v tem času so še vedno stenski koledarji.
Mnogi poznate sloviti koledar italijanskega proizvajalca avtomobilskih gum Pirelli s fotografijami razgaljenih lepotic. Glamurozni koledar še vedno krasi marsikatero avtomehanično delavnico, saj vsaj načeloma oglašuje kakovostne gume. Velja pa tudi za prestižnega, saj letno natisnejo le 20.000 izvodov.
Naša soseda Italija pa izdaja še en slovit koledar. Prodajajo ga v Rimu in je močno iskan, saj letno prodajo 75.000 izvodov, večinoma turistom. Na prvi pogled koledar s črno-belimi fotografijami ni nič posebnega. Z vsakega lista, ki obeležuje posamezni mesec, zrejo mladi moški obrazi. Zakaj pa ne? Vendar je posebnost mladeničev v tem, da imajo mnogi okoli vratu talar, značilen ovratnik krščanskih duhovnikov, nekateri nosijo tudi cappelo romano (rimski klobuk), klobuk s širokimi krajci. Zato se je koledarja, ki nosi povsem spodobno ime Calendario Romano (rimski koledar), prijelo ime vroči duhovniki.
Koledar, ki je več kot to
“Mlad in lep obraz je najboljša možnost, da izdelek postane privlačnejši,” je o koledarju za španski časnik El Pais povedal njegov avtor, danes 64-letni beneški fotograf Pietro Pazzi.
A pri koledarju z “vročimi duhovniki” ne gre le za lepe obraze. Podobno kot Pirellijev koledar, ki posredno oglašuje kakovostne pnevmatike, koledar z duhovniki “oglašuje” Vatikan, mestno državico v središču Rima. Koledar je namreč hkrati tudi vodnik po miniaturni papeški državi, centru Rimskokatoliške cerkve.
“Vsako leto je kakovost turizma slabša,” je pojasnil Pazzi. “Številni turisti ne vedo, kje so. S koledarjem jim želim pomagati razumeti, kje preživljajo počitnice in kaj je okoli njih.” Koledar na svojih straneh opisuje organizacijo Vatikana, navaja odpiralni čas različnih muzejev in Sikstinske kapele, podaja zanimive podrobnosti o tej državici – recimo o lekarni, ki razdeljuje zdravila z vsega sveta – in v opombah ponuja tudi majhne utrinke iz njene zgodovine, piše El Pais.
Kdo so vroči duhovniki? Dve zabavni zgodbi
Pazzi je prvi koledar ustvaril leta 2003 (za leto 2004), tako da koledar letos praznuje dvajsetletnico izida. In kdo so “vroči duhovniki”? Pravzaprav niso vsi duhovniki, prav tako vse fotografije niso nastale v Rimu. Pazzi je fotografije posnel tudi v Sevilli, ki jo pogosto obišče. Večina jih je resnično nastala na ulici, kjer je v objektiv lovil mlade moške, tudi duhovnike. “Večina je, ko sem jim povedal, za kaj gre, z veseljem privolila v poziranje,” je za britanski Guardian povedal Pazzi. Naredil pa je tudi nekaj fotografij s profesionalnimi modeli.
Vsi njegovi modeli so anonimni, za nekaterimi fotografijami se skrivajo kar zabavne zgodbe. Eden izmed favoritov koledarja, ki je že leta na naslovnici, je Giovanni Galizia. Od časa do časa po družbenih omrežjih o njem krožijo najrazličnejše legende, piše El Pais. Najbolj razširjena je ta, da je nekdanji duhovnik poklic zaradi ljubezni obesil na klin. Toda v resnici ni nikoli bil duhovnik, pa tudi fotomodel ne. Kot je povedal za El Pais, je v poziranje privolil, ker je Piero Pazzi njegov stari znanec. Star je 37 let in dela pri španskem letalskem prevozniku Spanish Airlines kot član posadke letala.
Druga zanimiva je zgodba vročega duhovnika, ki se je na prvem koledarju pojavil kot oče marec. Takrat 24-letnega Davida Ruiza Suareza je Pazzi v objektiv ujel med obiskom Seville v velikonočni procesiji. Ker ni hotel motiti dogajanja, je naredil posnetek, misleč, da je David, ki je bil oblečen v črna oblačila, duhovnik, za podatke pa ga ni vprašal. Vendar je David v resnici nepremičninski agent, ki je v procesiji spremljal brata. Dolgo ni vedel, da je eden od vročih duhovnikov, a je bil, kot piše El Pais, v svojem mestu prav po zaslugi koledarja nekaj časa precej priljubljen.
Nekateri so razočarani, ker se fotografije preveč ponavljajo. Pazzi pravi, da to ni res in da se občasno pojavi tudi nova. “Sicer pa je privlačne mlade duhovnike vedno težje najti, saj zanimanje za ta poklic upada,” pravi.
Vatikan brez komentarja, dobiček od prodaje namenjen žrtvam zlorab
Kaj pa pravijo v Vatikanu? Dejali so le, da koledar ni uradni vodnik po papeški državici in da je nastal na zasebno pobudo.
Koledar, ki ga v Rimu prodajajo za približno deset evrov, je mogoče naročiti tudi po spletu, a najmanj dva izvoda. Dobiček iz prodaje gre organizaciji Snap, podporni skupini za ženske in moške, ki so jih zlorabili pripadniki različnih institucij, tako verskih kot sekularnih.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje