Avstralka se je nad letalskim hrupom v enem letu pritožila več kot 21.000-krat

Potovanja 12. Jun 202405:00 0 komentarjev
letalo
Foto: PROFIMEDIA

Vsakega od nas v bližini določen zvok neskončno moti. Sosedovo košenje trave v nedeljo dopoldne, pasji lajež, kričanje otrok, morda celo glasno žvrgolenje ptičev. Avstralko iz Pertha pa zelo moti letalski hrup, nad katerim se je leta 2023 pritožila kar 21.716-krat. S tem je bila odgovorna za polovico vseh pritožb v tem letu.

Število pritožb je sprožilo preiskavo senata o vplivu letalskega hrupa v mestih in zunaj njih. Podatki kažejo, da se je število ljudi, ki se pritožujejo nad letalskim hrupom, od leta 2019 zmanjšalo, povečalo pa se je število pritožb, saj so pritožniki bolj vztrajni. Lani se je namreč skupno pritožilo le 53 ljudi, poroča avstralski portal PerthNow.

Skupno število pritožb leta 2023 je bilo 51.589, od tega je za 30.000 odgovornih le pet ljudi. Pritožnica iz Pertha je v povprečju vsak dan poslala 60 prijav, eno na vsako sedmo letalo, ki je prispelo ali zapustilo Perth. Drugi najvztrajnejši pritožnik je bil nekdo iz Brisbana, ki se je pritožil 4.071-krat.

Število letov v Perth in iz njega se je med letoma 2005 in 2013 skoraj podvojilo, s 86.664 na 151.331, lani 139.861 letov. Anonimni pritožnik je odločevalcem napisal pismo, kakšen vpliv na mentalno zdravje ima konstanten letalski hrup.

“To so ljudje, ki ne čutijo posledic politike, ki nikoli niso živeli pod prometno potjo letenja, ki ne vedo, kako zelo trpijo, in ki ne priznavajo raziskav o škodi, ki jo povzroča hrup letal,” je zapisal.

“Če bi imel posel, zaradi katerega bi ob polnoči kosil trate, ob 2. uri zjutraj z motorno žago sekal drevesa, ob 3. uri pihal listje, ob 4. uri zjutraj uporabljal sekalnik za drva, ob 5. uri zjutraj za sprostitev predvajal glasno rap glasbo in to ponavljal vsako noč, da bi svojim plačnikom nudil dragocene storitve, bi bil predmet časopisnih člankov in hitro kazensko preganjan. Če pa letalski prevoznik počne praktično isto stvar z 10.000 prebivalci, je to nenadoma neopazno, sprejemljivo in celo pohvalno, saj svojim strankam zagotavlja prepotrebno udobje in povezanost,” je po poročanju portala PerthNow opisal anonimni pritožnik.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!