Turist potoval s srbskim vlakom: “Za božjo voljo”

Potovanja 14. Sep 202416:28 9 komentarjev
vlak, železniška postaja, Beograd, Sofija, Srbija, Bolgarija, železnica
Foto Zajem zaslona/X@Simply Railway

Francoski popotnik je potovanje z vlakom od Beograda do Sofije opisal kot "boleče" in priporočil avtobus. Za 328 kilometrov je porabil 14 ur.

“Od Beograda do Sofije v letu 2024? To sem poskusil včeraj in, oh človek, bilo je boleče (da, vate gledam, srbska infrastruktura)”, je na družbenem omrežju X zapisal francoski popotnik Thibault, poroča portal N1 Beograd.

Francoz, ki trenutno živi v ZDA, je na družbenih omrežjih ustvaril kanale z imenom Simply Railway (Preprosto železnica; op. p.), na katerih objavlja svoje izkušnje o potovanjih z vlaki v različnih državah sveta.

Potovanje med srbsko in bolgarsko prestolnico je ena njegovih zadnjih objav. V njej pa je v nizu objav (threadu; op.p.) opisal celo paleto dogodkov, zaradi katerih je bilo potovanje zanj mučno.

Kot je zapisal v nizu, je po tej poti potoval že leta 2019.

“Tudi takrat je bila vožnja od Beograda do Sofije dolga – skupaj 10 ur in 22 minut! Vlak ni bil najboljši, vendar je bil takrat edina možnost,” je zapisal Thibault.

“Po Nišu si pogubljen”

Od leta 2022 pa je proga med srbskim Nišem in bolgarskim Dimitrovgradom zaprta, piše youtuber in dodaja, da Srbi sicer obnavljajo progo, “a zaenkrat si po Nišu pogubljen”.

Tako je lahko izbral edini vlak, ki vozi med Beogradom in Nišem in ki iz srbske prestolnice odpelje ob 7.25 zjutraj. Za pot vlak potrebuje “6 ur in 17 minut za 238 km (!!!!!). To je v povprečju 37 kilometrov na uro!” se čudi Francoz.

“Večina prehodov nima zapornic, zato se mora vlak vsakič ustaviti, da preveri, ali mimo prihajajo avtomobili,” je zapisal v eni od objav v nizu. “Večino časa vozi vlak 20-30 kilometrov na uro (kar me je spravljalo ob živce). Včasih celo počasneje, 15 kilometrov na uro, sploh na mostovih,” je napisal v drugi.

“Popravite vozni red, za božjo voljo!”

Opozoril je tudi na to, da je ob progi občasno moč videti tovorne vagone, ki so iztirili že pred časom.

Najhuje pa je po njegovem mnenju, da Srbske železnice voznega reda vlaka niso prilagodile dejanskim omejitvam hitrosti, zaradi česar ima vlak na vsaki postaji še večjo zamudo.

“Popravite vozni red, za božjo voljo! Med Beogradom in Nišem vozi samo EN vlak, to je izvedljivo!” je zapisal v objavi iz niza.

V Niš je prispel ob 14.52 namesto od 13.42, kar pomeni 70-minutno zamudo. Od tam je bila edina možnost za pot proti Bolgariji avtobus. Iz Niša proti Sofiji vozi le eden na dan, ob 16.00, zato ga nikar ne zamudite, je opozoril Thibault, ki je hkrati pohvalil avtobusno postajo v Nišu kot lepo, čisto in super varno.

Povprečna hitrost potovanja: približno 25 kilometrov na uro

Pot je trajala še slabih pet ur in pol, tako da je na glavno železniško postajo v Sofiji prispel ob 21.25.

“Fant, kako sem bil utrujen,” je zapisal. Potovanje je torej trajalo skoraj točno 14 ur. Med Beogradom in Sofijo je približno 328 kilometrov. To pomeni, da je potoval s povprečno hitrostjo 23,42 kilometra na uro. Če odštejemo 50 minut, kolikor je v Nišu čakal na avtobus, se povprečna hitrost celotnega potovanja poviša na približno 25 kilometrov na uro.

In zaključek? “Konec koncev …. Bilo je boleče, posebej vlak v Srbiji. Ne bi rad rekel tega, vendar … uporabite avtobus. Srbska železniška infrastruktura je zelo slaba. Na to niste pripravljeni,” je na družbenem omrežju zapisal Francoz.

Za primerjavo:

po podatkih strani Slovenskih železnic Inter City vlak 503, ki vozi med Mursko Soboto in Koprom, za pot potrebuje 5 ur in 24 minut. Pot je po podatkih s strani Rome2Rio dolga 297 kilometrov. Povprečna hitrost vlaka tako znaša 55 kilometrov na uro.

S potniškim vlakom, ki iz Murske Sobote odpelje ob 9.45 vožnja do Kopra traja 8 ur in 32 minut. V to so všteti 4 prestopi. Povprečna hitrost celotnega potovanja tako znaša 34,80 kilometra na uro.

V izračun niso vštete trenutne zamude zaradi vzdrževalnih del, ki potekajo na slovenskih železnicah.

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje