Avtocesta, ki se pne preko 42 mostov, ki povezujejo 34 otokov in celino, daje mnogim vtis, da med vožnjo lebdijo nad morjem.
181 kilometrov osupljivih razgledov in občutek, da se voziš po morju.
To ponuja “inženirsko čudo”, zgrajeno med mestoma Key Largo in Key West v ameriški zvezni državi Florida. Gre za avtocesto, imenovano Overseas Highway (čezmorska avtocesta), ki je začetek (ali pa zaključek) ene najpomembnejših ameriških avtocestnih povezav, US1, ki teče po vzhodni obali Združenih držav od Key Westa na Floridi do Fort Kenta, na meji s Kanado v zvezdni državi Maine.
Začelo se je kot "Flaglerjeva norost"
Overseas Highway se je sicer začela kot železnica. Leta 1885 je ameriški industrialec Henry Morrison Flagler začel povezovati različne železniške proge vzdolž atlantske obale Floride.
Flagler se je namreč "zaljubil" v Florido in je velik del svojega bogastva vložil v gradnjo luksuznih letovišč na tem območju. Imel pa je težavo – slabo prometno povezanost, ki je preprečevala, da bi v ta letovišča lahko prišlo še več obiskovalcev.
Zato je Flagler pokupil več železnic na Floridi, največji izziv pa je bil povezati celino z mestom Key West, ki je bilo v tistem času največje mesto v tej zvezni državi.
V tistem času so veliko južneje, v Panami, Američani gradili prekop med Atlantikom in Pacifikom in prav ta gradnja je Flaglerja navdihnila, da se je odločil zgraditi železniško progo čez odprto morje.
Večina sodobnikov je takrat projekt označila za nemogočo misijo in popolno norost, piše portal Pun Kufer. A Flagler je vztrajal.
V gradnjo železnice je bilo vloženih kar 50 milijonov dolarjev (preračunano v današnjo vrednost je to 1,8 milijarde dolarjev), od katerih je dve tretjini prispeval sam Flagler. Z gradnjo so začeli leta 1905, trajala pa je sedem let.
Delavci so opravljali težka fizična dela v izjemno zahtevnih razmerah. Gradbišče so kar trikrat prizadeli orkani, ki so zahtevali številna življenja, poleg tega pa so se morali delavci soočiti z aligatorji, kačami in škorpijoni.
Potem je prišel orkan ...
Ko je bila železnica leta 1912 končno dokončana, so jo imenovali osmi čudež sveta.
Ob prvi vožnji vlaka do Key Westa naj bi Flagler izjavil: "Moj sen je izpolnjen in lahko umrem srečen." Železnica je bila odprta za javnost do leta 1935, ko je uničujoč orkan uničil kilometre tirov, katerih obnove pa Flagler ni mogel več financirati.
Zato jih je prodal zvezni državi. Namesto da bi jih obnovila, pa se je floridska vlada odločila zgraditi eno najdaljših nadvodnih cest, pri čemer so uporabili Flaglerjeve železniške mostove, ki so zdržali sunke vetra do 200 kilometrov na uro.
Mostovi so bili razširjeni in prilagojeni, tiri pa asfaltirani. Overseas Highway je bila za promet odprta marca 1938.
Cesta je še danes v uporabi.
Če upoštevate omejitve hitrosti, lahko od Miamija do Key Westa prispete z avtomobilom v nekaj manj kot štirih urah. Eden izmed najbolj znamenitih delov avtoceste pa je zagotovo Seven Miles Bridge, most dolg sedem milj (okoli 10,5 kilometra), ki občutek, da lebdite nad morjem še poveča.
Leta 1982 so po petih letih gradnje poleg originalnega zgradili še en most, ki je danes rezerviran za avtomobilski in tovorni promet, stari most pa je namenjen pešcem in kolesarjem.
Vmes so se nekateri deli starega mostu podrli, zato so leta 2017 stari most popolnoma zaprli in ga popravili ter leta 2022 vrnili v uporabo. Na spodnjem posnetku si lahko ogledate, kako je videti vožnja po avtocesti, ki se pne po 42-ih mostovih, ki povezujejo 34 otoke in celino.
Poznavalci regije svetujejo, da si med vožnjo vzamete tudi čas in uživate v osupljivih razgledih ter čudoviti pokrajini arhipelaga Florida Keys.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!