Nora vožnja na 2.000 metrih: vlak brez strehe in sten, s katerega lahko skočite

Potovanja 09. Nov 202305:50
vlak Train d'Artouste
Foto: PROFIMEDIA

Ostri in nepredvidljivi zavoji ter razgled, ki ni prijeten za tiste, ki se bojijo višine, so adrenalinsko doživetje. Toda vlak na francoski poti Train d'Artouste ne hiti, njegova največja hitrost je 18 kilometrov na uro.

Train d’Artouste je najvišja odprta železnica v Evropi. Vlak pogumno ropota in se vije po strmih cestah ter pečinah na nadmorski višini do 2.000 metrov. Vožnja z rdečim in rumenim vlakcem v francoskih Pirenejih pa je lahko precej avanturistična, saj vlak nima strehe in sten.

Ostri in nepredvidljivi zavoji ter razgled so lahko neprijetni za tiste, ki se bojijo višine. Toda k sreči vlak na progi Train d’Artouste ne hiti, njegova največja hitrost je le 18 kilometrov na uro.

Pot se začne pri francoskem jezeru Lac de Fabrèges, ki je od meje s Španijo oddaljeno približno sedem kilometrov. Potniki se tam najprej vkrcajo na gondolo, ki se v približno desetih minutah povzpne na 1.900 metrov nadmorske višine. Tam se nahaja železniška postaja. Vlak, ki je videti kot velika igrača, popelje potnike na vožnjo, ki v eno smer traja 55 minut.

Na cilju se potniki izkrcajo, da obiščejo jezero Lac d’Artouste in okoliške gore. Pohodniki pa to železniško postajo uporabljajo kot izhodišče za izlete v gore.

Danes je vlak turistična atrakcija Pirenejev, a je bil prvotno mišljen za prevoz delavcev in njihove opreme. Ledeniško jezero Lac d’Artouste, ki je skrito v gorah, je konec 19. stoletja odkril duhovnik in znanstvenik. Kmalu se je porodila ideja o gradnji jezu in uporabi jezera za hidroelektrarno. Da bi prišli do njega, pa so zgradili železnico, ki je prevažala tako delavce kot material za gradbišče.

vlak Train d'Artouste
Foto: PROFIMEDIA

Leta 1921 je približno 2.000 mož, večinoma španskih delavcev, začelo graditi predor. Zadnji del železnice pa so dokončali tri leta kasneje. Delavci so vse leto delali v težkih razmerah. Po končanih delih so odstranili tudi tračnice, le da bi jih nato znova postavili. Oblasti so namreč v železnici zaznale turistični potencial, tračnice pa so potrebovali tudi za vzdrževanje jezu.

Vožnja s počasnim vlakom v gorah  potnikom ponuja enostaven dostop do divjine Pirenejev, hkrati pa olajša pohodništvo v regiji. Najbolj priljubljena vozovnica vključuje približno uro in pol prostega časa med potovanji do Lac d’Artouste in nazaj.