Zelo preprosto, a učinkovito.
Učenci, zlasti v nižjih razredih, imajo pogosto velike težave s koncentracijo med poukom. Številni učitelji se zato sprašujejo, kako bi lahko izboljšali njihovo pozornost. To pa ni le dilema v šolskih učilnicah, podobno vprašanje si zastavljajo tudi starši, piše srbski N1.
Na Finskem, kjer imajo enega najboljših javnih izobraževalnih sistemov na svetu, so se težave lotili s povečevanjem števila šolskih odmorov čez dan. Vsako uro imajo učenci 15-minutni odmor.
Finska je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja reorganizirala izobraževalni sistem, pri tem pa je poudarila, da mora ta vsakemu otroku zagotoviti enak začetek življenja. Izobraževanje je brezplačno, velikosti razredov so manjše kot v drugih država, otroci pa pišejo standardne teste.
Po odmoru so učenci bolj zbrani
Formalno se na Finskem izobraževanje začne pri sedmih letih. Vendar sta takrat poudarjena otroška igra in čas preživet zunaj. To se nadaljuje tudi v začetku šole. V povprečju imajo učenci 75 minut odmora na dan. Če vreme dopušča, odmor preživijo zunaj. Igrajo se tako v dežju kot vetru in mrazu, pa tudi na snegu. Bistven del odmora je otroška igra. Te ne vodijo učitelji, ampak otrokom prepustijo priložnost, da se zabavajo po svoje, poroča N1 Beograd.
Ameriški učitelj, ki dela na Finskem, Tim Walker je zapisal, da so otroci po 15-minutnem odmoru bolj zbrani.
Druge države po svetu šolske odmore skrajšujejo. Poleg krajšanja odmorov nekatere šole učence zadržijo tudi po pouku in jih tako kaznujejo za neprimerno vedenje. To pomeni, da so otroci, ki pri pouku niso zbrani, kaznovani z odvzemom prostega časa.
Za delovanje možganov je ključna tudi telesna dejavnost. Omogoča povečanje kisika, ki pride do možganov, to pa izboljša njihovo delovanje. Igra učencev na igrišču povečuje tudi telesno pripravljenost učencev. Spodbujanje k aktivni igri na šolskem igrišču in tudi doma pa pozitivno vpliva tudi na preprečevanje prekomerne teže pri otrocih.
Igra eden najboljših načinov spodbujanja učenja
Pozitivne učinke igre in rekreacije v učnih okoljih podpirajo tudi številne raziskave. Poznavalec in raziskovalec pomena šolskih počitnic Anthony Pellegrini ugotavlja, da se živčnost otrok po odmoru zmanjša. Otroci, ki imajo čas za odmor, so med poukom bolj osredotočeni na šolske naloge, še piše srbski N1.
Odmori pa niso dobri le za produktivnost in koncentracijo. Vplivajo tudi na dvig samopodobe in spodobnost reševanja problemov. Šolski odmori otrokom pomagajo razviti nadzor nad umom, je še dodal Pellegrini.
Marsikdo otroško igro in učenje dojema kot ločeni stvari. Vendar se otroci skozi igro dejansko veliko naučijo. Igra je eden najboljših načinov spodbujanja učenja pri mlajših otrocih, še posebej če igro usmerjajo sami. Tudi ko rastejo, ima igra še naprej pomembno vlogo pri učenju in izobraževanju. Šolski odmori šolarjem omogočajo učinkovitejše učenje, pridobivajo samozavest in vzpostavljajo trdne odnose z vrstniki.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!