Večina testiranih 14 vzorcev mlete pražene kave za pripravo turške kave je imela dobre senzorične lastnosti. Slabše so se vzorci kave odrezali pri oznaki porekla, vrste kave in oznaki vpliva na okolje pri njeni pridelavi, so ugotovili v Zvezi potrošnikov Slovenije in društvu Focus.
Po štirje vzorci kave so pri preizkusu senzoričnih lastnosti prejeli oceno zelo dobro, dobro in povprečno. Dva vzorca pa sta prejela oceno sprejemljivo, so ta teden sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS) in društva za sonaraven razvoj Focus.
Slabše so se vzorci odrezali pri preverbi navedb o poreklu ter vplivu pridelave na okolje in družbo. “Samo na treh kavah je bil naveden podatek, iz katere države prihaja. Večinoma so navajali izvor izven EU, kar je jasno, glede na to, da kavovec v EU ne raste,” so izpostavili v Focusu.
Podatek o tem, katero vrsto kave so uporabili za pripravo kavne mešanice, je bil naveden na embalažah štirih vzorcev. Pomemben pa je tudi podatek o podnebnem odtisu kave, ki se razlikuje glede na način pridelave. Za potrebe pridelave zadostne količine kave se poseka veliko gozda, so pojasnili.
Za kilogram kave so odšteli od osem do 40 evrov. Testirane kave so v povprečju vsebovale 1,8 odstotka kofeina. Najmanj so ga izmerili v kavi Buna (1,3 odstotka), največ pa v Sparovi kavi S Budget (2,4 odstotka).
Zmagovalka testa je kava Buna, ki je za vsebnost škodljivih snovi prejela oceno zelo dobro. Na senzoričnem testu je prejela najvišjo oceno, za označbo zelo dobro oceno, po proizvajalčevih navedbah pa njena pridelava sledi trajnostnim načelom.
Po razmerju med kakovostjo in ceno se je najbolje odrezala kava Barcaffe Flora. Za senzorične lastnosti in vsebnost škodljivih snovi je prejela oceni zelo dobro, slabše se je na testu odrezala zaradi skopih informacij o poreklu.
V zvezi potrošnikov in Focusu so navedli, da doma pripravlja turško kavo več kot polovica prebivalcev Slovenije, v kafetjeri jo pripravlja tretjina. Okoli 60 odstotkov ljudi dnevno spije dve do tri skodelice kave. Potrošniki so precej zvesti uveljavljenim blagovnim znamkam in manj posegajo po kavah manjših pražarn.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje