Še zlasti v hladnejših in bolj vlažnih mesecih je dobra "kondicija" pnevmatike še kako pomembna za varno vožnjo. Zato je treba redno preverjati obrabo in pritisk v njej.
Sicer je do tako imenovane administrativne zime še kar nekaj časa (15. november), toda razmere na cestah se sploh v jutranjih in nočnih urah že bližajo zimskim. Predvsem pa so temperature opazno nižje, več je dežja in tudi vlage, pojavlja se megla. Na voznike preži še nekaj nevarnosti. Mednje spadata listje na cesti in hitro spreminjanje temperature cestišča.
Vse to opazno zmanjšata tudi oprijem in obnašanje pnevmatik. Te so zdaj povečini še letne, s čimer seveda ni nič narobe. Pod pogojem, da pnevmatike niso izrabljene, poškodovane ali prestare.
Že pri dveh milimetrih obrabe ste na meji
Če se globina profila že bliža zakonsko še dovoljenim 1,6 milimetra, resno razmislite o menjavi. Tudi če se že zdaj odločite za nove zimske pnevmatike, je to še vedno bolje, kot voziti se z načetimi letnimi v tako spremenljivih okoliščinah. Namreč – že pri dveh milimetrih globine profila je pnevmatika obrabljena do 94 odstotkov. Pri treh, kar se zdi še precej, pa že 78-odstotno. To seveda kritično vpliva na vodljivost in obnašanje vozila, ne nazadnje tudi na zavorno pot, še zlasti pri spremenljivih razmerah in vodi na cesti. Že pri suhi podlagi so podatki presenetljivi – ko se avtomobil z novimi (ali skoraj novimi) pnevmatikami ustavi, se avtomobil z obrabljenimi (približno 3 mm globine profila) giblje s hitrostjo več kot 30 km/h. To tako čez palec pomeni, da je zavorna pot daljša za kar dve dolžini avtomobila.
#related-news_0
Zato je ključnega pomena redno občasno preverjanje obrabljenosti pnevmatik. Če ste bolj natančni, lahko to opravite sami, saj imajo pnevmatike tako imenovani indikator globine, ki pa ga nevajeno oko morda ne zazna takoj. Obstajajo preprosti merilniki globine, ki vam ga je morda dal vaš vulkanizer. Toda tudi proizvajalci pnevmatik pravijo – če postavite v profil evrski konec in bo zlata obroba izginila v globini, potem ste na varni strani. Seveda to meritev opravite na več mestih.
Če je pnevmatika tudi na oko poškodovana ali neenakomerno obrabljena, pa imate druge težave. Te so lahko povezane z nastavitvami podvozja in/ali geometrije. Lahko pa tudi z okvaro ali poškodbo elementov podvozja (blažilec, vzmet, zavore …). Zato pred menjavo nujno obiščite strokovnjaka za optiko, ki bo natančno raziskal razloge take obrabe in potem znova nastavil geometrijo podvozja.
Pritisk preverite vsaj enkrat mesečno
Seveda pa je najpogostejša obraba zaradi nepravilnega pritiska v pnevmatikah. Tako previsok pritisk pomeni, da bo obremenjen le središčni del pnevmatike, vožnja bo bolj neudobna, oprijema je manj, zavorna pot je daljša … Pri prenizkem, kar je običajen pojav, pa so sledovi obrabe vidni na zunanjem in notranjem pasu, pnevmatika je bolj izpostavljena poškodbam (boki), poraba je višja (večji kotalni upor), zavorna pot je daljša, vodljivost avtomobila se lahko tudi opazno poslabša, občutek na volanu postane ohlapnejši.
In če vas nič druga ne prepriča, da bi recimo vsakih 14 dni ali vsaj vsak mesec preverili pritisk v pnevmatikah, potem bi vas lahko podatek o porabi. Že 0,3 bara prenizek pritisk pomeni, da boste samo zaradi tega porabili 1,5 odstotka več, hkrati pa podaljšali življenjsko dobo pnevmatike tudi za 7.500 kilometrov.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!