Organizacija Green NCAP že načrtuje uvedbo novih parametrov, ki bodo bolje merili vpliv avtomobilov na okolje.
Čistost posameznih tipov pogonskih sklopov v avtomobilih dandanes največkrat merimo s količinami izpušnih plinov in količino škodljivih snovi, ki jih vozila s svojim delovanjem spuščajo v zrak.
Električni avtomobili so v tem primeru seveda neprekosljivi. To se je še enkrat več izkazalo tudi na zadnjih preizkusih Green NCAP letos.
Na njih sta namreč v konkurenci petih vozil slavila dva električna predstavnika. Oba sta osvojila skoraj popoln izkupiček možnih točk.
Lexusov križanec UX 300e je tako prejel vseh 10 možnih točk pri merjenju indeksa čistosti zraka in čistosti izpustov. Le tri desetinke točke je izgubil pri merjenju energetske učinkovitosti. Še nekoliko bolj se je po drugi strani odrezal Nissan Leaf e+. V zadnji izmed treh omenjenih kategorij je namreč izgubil komaj eno desetinko točke.
Poleg dveh električnih avtomobilov pa sta se na preizkusu pojavila tudi dva priključna hibrida. Prvi je bil Volkswagen Golf GTE, drugi pa Renault Captur E-Tech 160. Preizkus je ob tem hitro pokazal, da sta oba avtomobila ‘prijazna’ do okolja le, kadar delujeta na elektriko in s polno baterijo. Kljub temu bencinska motorja obeh vozil vseeno nista preveč obremenjujoča za okolje, zahvala pa gre številnim sistemom za čiščenje izpuhov.
Po zaslugi teh tehnologij sta dosegla 3,5 zvezdic izmed petih.
Energetska učinkovitost v prid dizlom
Kot peti in vsaj na papirju najbolj škodljiv do okolja se je na preizkusu znašel Audi A3 Sportback 35 TDI. Golfov dizelski bratranec je uspel navdušiti z indeksom čistosti zraka in energetsko učinkovitostjo, kjer je ‘odpihnil’ oba priključna hibrida. Vseeno pa so se izpušni plini izkazali kot preveč umazani, da bi si zaslužil kaj več od še vedno solidnih treh zvezdic izmed petih.
No, skoraj popolni rezultati električnih avtomobilov pa bi se v prihodnje utegnili nekoliko poslabšati, saj bodo pri Green NCAP začeli meriti tudi to, koliko izpustov je bilo ustvarjenih za proizvodnjo vira energije.
“Zgolj merjenje izpušnih plinov favorizira električne avtomobile, saj ignorira načine proizvodnje električne energije. Zato delamo na spremembah na področju ocenjevanja, kjer bi osvetlili to težavo. Naslednje leto bomo zato predstavili analizo življenjskega cikla (LCA) za vsak avtomobil glede na to, kako naj bi ga uporabljali, iz katerih virov pride pogonska energija, kako čista je proizvodnja in kako čista je razgradnja avtomobila,” je dejal Alex Damyanov, tehnični direktor Green NCAP.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!