Islandski trgovci letos niso mogli zadovoljiti povpraševanja kupcev po kumarah. Velik del krivde pripisujejo tiktokerju z viralnimi recepti.
Poletje v medijih običajno imenujemo “čas kislih kumaric”. Tokrat pa so novica dejansko postale kumare – ne kisle, ampak sveže.
Britanski BBC je namreč poročal, da je na Islandiji v trgovinah začelo primanjkovati te predvsem poleti priljubljene zelenjave, iz katere je mogoče pripraviti osvežujoče solate.
Pomanjkanje kumar pa naj bi bilo posledica povečanega povpraševanja, ki naj bi ga “zakrivile” objave Logana Mofita, 23-letnega Kanadčana, ki na družbenem omrežju TikTok objavlja recepte za jedi iz kumar. Logan, ki je dobil vzdevek “cucumber guy”, kar bi lahko prevedli kot “kumaričnik”, ima na TikToku več kot šest milijonov sledilcev.
Z njegovega profila je mogoče sklepati, da se je Logan specializiral za hladne jedi iz kumar, predvsem solate. Te solate so med seboj podobne, običajno z azijskim pridihom, in vsebujejo kombinacije različnih prelivov, sirov, rib (svežih, dimljenih ali konzerviranih), sezamovega olja ali olja s čilijem, sojine omake in riževega kisa.
Enega od Loganovih receptov si lahko ogledate spodaj.
Njegove objave dosegajo tudi po več milijonov ogledov. Koliko od teh je z Islandije, ni znano.
So pa prodajalci zelenjave v tej državi visoko na severu zaznali, da se je povpraševanje po kumarah podvojilo, in to pripisali “histeriji”, ki so jo povzročili Loganovi recepti. Hkrati s povpraševanjem po kumarah naj bi se namreč povečalo tudi povpraševanje po sezamovem olju in začimbah, ki jih v receptih pogosto uporablja Logan.
Kot je za BBC povedala Kristín Linda Sveinsdóttir, predstavnica islandskega združenja kmetijskih proizvajalcev SFG, pa pomanjkanja ne pripisujejo izključno vplivnežu, ampak tudi običajnim sezonskim gibanjem v proizvodnji in potrošnji.
Nekateri pridelovalci kumar v tem letnem času zamenjajo pridelavo kumar s pridelavo druge zelenjave, je dejala. Poleg tega se šolarji vračajo s poletnih počitnic, kar pomeni dodaten pritisk na dobavo. “Vse se dogaja hkrati,” je rekla Sveinsdóttir, a poudarila, da trend z družbenih medijev ostaja eden glavnih dejavnikov, ki prispevajo k zapletom.
“Prvič smo doživeli kaj takega,” je dejala in dodala, da pomanjkanja ne bi bilo opaziti, če bi trend na TikToku postal priljubljen zgodaj poleti, “ko je bila pridelava v polnem razcvetu”.
Kmetje na Islandiji – ta ima 393.600 prebivalcev, proizvedejo približno 2.000 ton ali šest milijonov kumar, je za BBC povedala Sveinsdóttir. Pridelovalci so ponosni, da lahko kljub ekstremnim vremenskim razmeram, ki vladajo na Islandiji, proizvedejo precej sveže zelenjave. Pridelujejo jo namreč v rastlinjakih, ki jih ogrevajo s poceni geotermalno energijo, ki je je na Islandiji na pretek.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!