
Na nemški avtocesti prvič testirajo odsek, na katerem se lahko električni avtomobili polnijo kar med vožnjo.
Na nemški avtocesti A6 blizu Amberga se uresničuje ideja, ki bi lahko v prihodnosti spremenila potovanja z avtomobili: električni avtomobili se bodo lahko polnili na avtocesti kar med vožnjo, poroča portal SmartUp News.
Ne, na odseku ni mobilnih polnilnih postaj. Polnjenje avtomobilov omogočajo tuljave pod asfaltom.
Kako se lahko baterija polni med vožnjo?
Mogoče še se iz srednješolske fizike spomnite besede "indukcija" ali "inducirani (spodbujeni) električni tok".
Morda tudi poskusa, kjer se v žici ustvari električni tok, če jo premikamo nad tuljavo, po kateri teče spreminjajoč se električni tok.
Tudi na avtocesti je mogoče ustvariti nekaj podobnega.
Pod asfaltom se, kot rečeno nahaja mreža bakrenih tuljav, ki ustvarijo magnetno polje takoj, ko po njih zapelje ustrezno opremljeno vozilo.
Protituljava v avtomobilu zajame to energijo in jo prenese v baterijo. To ustvari neprekinjen pretok energije, ki vozilo med vožnjo oskrbuje z energijo.
Tehnologijo je razvilo podjetje Electreon Germany, specializirano za induktivno polnjenje.
Elektronske enote so vgrajene približno dvanajst centimetrov globoko v asfalt in prenašajo približno 25 kilovatnih ur na segment.
Za razliko od nadzemnih vodov sistem ostaja neviden in varno integriran v cestno površino.
Kako sistem deluje, si lahko ogledate v spodnjem videoposnetku.
Prednosti: manjše baterije, nižji stroški, manj časa na polnilnicah
Če se bo polnjenje med vožnjo izkazalo za izvedljivo, bi vozila v prihodnosti lahko uporabljala bistveno manjše baterije.
To ne bi le zmanjšalo teže in porabe surovin, temveč bi tudi znižalo stroške.
Druga (in velika) prednost pa je tudi v prihranku časa, saj bi vozila porabila manj časa za polnjenje na polnilnih postajah.
Tudi za upravljalce javnih cest bi lahko bila ta tehnologija pomembna dolgoročna komponenta za učinkovitejšo uporabo infrastrukture.
Induktivni prenos energije je mogoče fleksibilno vklopiti in izklopiti. Energijo pa lahko prejemajo le vozila, ki so opremljena z odobreno tuljavo – na vsa ostala vozila tuljave nimajo vpliva.
Testiranje poteka v resničnih pogojih
Testna steza med Sulzbach-Rosenbergom in Amberg-Westom je trenutno v celoti odprta za promet. Sistem polnjenja pa je na voljo le pooblaščenim testnim vozilom.
Za redni promet steza ostane neaktivna – tuljave, vdelane v asfalt, se ne aktivirajo, dokler po njih ne zapelje testno vozilo.
To omogoča testiranje zanesljivosti tehnologije v resničnih pogojih, ne da bi pri tem motili prometni tok.
Testna proga je del projekta E|MPOWER, ki ga financira Zvezno ministrstvo za gospodarstvo in energijo, vodi pa ga Univerza Friedrich-Alexander Erlangen-Nürnberg ( FAU ). V projekt je vključenih več partnerjev.
"Z E|MPOWER dobesedno prinašamo raziskave na ceste," pravi prof. Florian Risch z univerze FAU. "Tehnologija ima potencial, da premaga strah voznikov pred prevelikimi razdaljami in hkrati zmanjša potrebo po uvozu baterij."
Nove perspektive za e-mobilnost
Če bodo rezultati pozitivni, bi se sistem lahko razširil na daljše odseke avtocest – kasneje pa na zvezne ceste ali mestna prometna omrežja.
Možno je, da bi sprva od tehnologije imeli koristi določeni vozni parki, kot so avtobusi ali dostavne službe.
Pretok energije bi bilo mogoče nadzorovati preko digitalne platforme, časi polnjenja in količine električne energije pa bi se lahko samodejno prilagajali povpraševanju.
Konzorcij partnerjev, vključenih v projekt, preizkus vidi kot pomemben korak k temu, da bi bila elektromobilnost dosegla množičnejšo uporabo.
"Testna steza na avtocesti A6 je pomemben korak pri potrjevanju naše tehnologije v resničnih pogojih," pravi dr. Andreas Wendt , generalni direktor podjetja Electreon Germany, ki je vključeno v projekt.
"Prepričani smo, da bo induktivno polnjenje ključno prispevalo k večji učinkovitosti in primernosti elektromobilnosti za vsakodnevno uporabo."
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje