Sproščeni enotedenski oddih ali priložnost za mreženje, ki je ne gre zamuditi? Enotedenskih letovanj na jahtah, ki pljujejo po hrvaškem morju, se vsako leto udeleži več sto študentov poslovnih ved s prestižnih ameriških univerz, kot je denimo Harvard, piše Wall Street Journal.
Jadransko morje, jahte in množica študentov poslovnih ved z elitnih ameriških univerz … Vse bolj se zdi, da tako imenovani “Yacht Week”, ki ga organizirajo tudi na Hrvaškem, postaja nekakšna norma, obvezen dogodek za študente prestižnih ameriških univerz, kjer poučujejo poslovne vede. Univerz, kot je denimo Harvard.
Kot v svoji reportaži piše ameriški časopis The Wall Street Journal (WSJ), je “Yact Week” pravzaprav ime za teden dni zabave na jahti na Jadranu, ki je postal nekakšen nov obred prehoda, nekakšne iniciacije, preko katere se sprejema študente poslovnih ved (MBA). Mladi, ki se udeležijo “Yacht Weeka”, se na letovanju mrežijo, oblikujejo nova poslovna sodelovanja, bodoči podjetniki razmišljajo o novih idejah za posle, vsako leto pa se spozna tudi kakšen par bodočih zakoncev.
Idejo za “Yacht Week” sta dobila švedska skiperja, ki sta leta 2006 skupaj s hrvaškimi prijatelji organizirala zabavo na morju. Vest o zabavi se je širila preko Facebooka, zaradi velikega interesa pa je dogodek kmalu postal dobičkonosen podvig.
Od takrat se skupine jaht, katerih potniki največ časa preživijo ob zabavi, na pot po odpravljajo celo poletje, piše WSJ. Podjetje, ki se danes imenuje Day 8, je svoje poslovanje razširilo tudi onkraj Hrvaške – posluje še v Grčiji na Britanskih Deviških otokih in Tahitiju. Število jaht, s katerimi upravljajo, se je povečalo s 95 v letu 2007 na 431 v letu 2010 in na nekaj manj kot 1.000 v letošnjem letu. Število jaht, ki so namenjene študentom programov MBA, se je z 12 v letu 2019 povečalo na 95 v letu 2021, letos pa je 42 jaht po Balkanu prevažalo 500 ljudi.
Udeleženci, ki so za enotedenski izlet na jahti pripravljeni plačati precej denarja – mesto na jahti stane med 800 in 2.500 dolarji, pri čemer hrana in pijača nista vključeni –, se zabavajo med kopanjem, raziskujejo obalne kraje na jugu Hrvaške in po sončnem zahodu plešejo v ritmu glasbe DJ-jev. Med plovili, ki jih kapitani ob pristanku povežejo, tudi prehajajo in tako (med zabavo) navezujejo stike z drugimi študenti. Udeleženci “Yacht Weeka” so po navedbah ameriškega časopisa stari med 21 in 40 let.
Da se študentje programov MBA, za katere je na nekaterih šolah treba odšteti tudi do 200.000 dolarjev povezujejo in družijo onkraj hodnikov univerz, je sicer spodbujano, cenjeno. Poleg “Yacht Weeka” se tovrstna druženja odvijajo denimo na smučarskih izletih, gala sprejemih, pa tudi drugih poletnih srečanjih.
Podjetnik Drew Himel, ki je po navedbah WSJ tudi sam teden dni v letu 2015 preživel na jahti, je povedal, da so “ljudje veliko bolj odprti za povezovanje in pogovore” v sproščenem okolju, ki se ustvari na oddihih, kot je “Yacht Week”.
Spremljajte N1 na družbenih omrežjih Facebook, Instagram in Twitter.
Naložite si našo aplikacijo: na voljo za android in za iOS.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!