Slavsocks, nostalgične bele nogavice “s kančkom filozofije in Žižka”

Magazin 18. Sep 202106:16 0 komentarjev
nogavice
Tamir Potokar, RAW Studio

Ajvar, rakija, burek, čevapi, sarma ... pa tudi pašteta Kekec, bomboni Kiki in Domaćica. Morda ne ravno sinonimi za visoko kulinariko, gotovo pa za domačnost in jugonostalgijo.

Tina Mentol, magistra etnologije in kulturne antropologije, ki jo zanimajo predvsem področja antropologije hrane, materialne kulture in življenja na spletu, je “one woman band” v ozadju znamke nogavic Slavsocks. Z dobro mero humorja črpa navdih iz simbolov vsakdana in elementov materialne kulture nekdanje skupne države, se igra s kolektivnim spominom in duhom nostalgije. “Znamko Slavsocks ustvarjam s teorijami iz antropologije, upoštevajoč duha modernega časa, izhajam iz ljudi za ljudi – tudi s kančkom filozofije in Žižka,” pojasnjuje.

“Vsak okuša svoj burek drugače”

A ne le to, v ozadju Slavscoks je nastala čisto nova entiteta: Slavenia, zamišljena skupnost Slavov, ki se med seboj sicer ne poznajo, a se prepoznajo, ko se srečajo, in se s skupnostjo identificirajo na ideološki ravni. Znamka Slavsocks, kot pove sogovornica, predstavlja znake in simbole kolektivnega spomina, dediščine – skupne označevalce/označence. Materialna kultura, ujeta na šivih in zankah belih nogavic, ki subjekt simbolno popeljejo v svet idej. Kaj je prva misel, ki se utrne ob besedi burek? Ta misel je vsakemu posamezniku lastna, je del njegove identitete, spominov in srečanj. Vsak vidi, razume in tudi okuša svoj burek drugače.”

Projekt Slavsocks je, odkar je konec lanskega leta ugledal luč sveta, dodobra presegel meje “Slavenie”. Veliko nogavic je romalo v ZDA, Nemčijo, Švico, Anglijo, Avstralijo, v balkanske države in vzhodnoevropske slovanske dežele, se pa na njihovem zemljevidu kupcev pojavljajo nove in nove države.

“Predvsem je občutek povezanosti z lastno državo in pripadnostjo čutiti med izseljenci, obstajajo pa tudi ljubitelji ‘Juge’, ki je niso doživeli ali jo jemljejo zgolj kot stvar iz preteklosti,” razmišlja ustanoviteljica. “Ljudje pogosto pošljejo fotografije in delijo svoje zgodbe, predvsem pa občutke, zakaj in kako vidijo upodobljen element. Neki Francoz, denimo, si je naročil nogavice YUGO – SLAV, saj so njegovi starši letovali v Jugoslaviji in so mu jo zmeraj predstavljali kot deželo mnogoterih čarov in prijaznih ljudi. Zanimivo se mi zdi, da so elementi posredno in neposredno povezani z lastnimi in sekundarnimi spomini, predvsem pa s spoštovanjem,” sklene.

Idejna vodja tudi v vlogi modela

Kot omenjeno, je z izjemo snemanj, kjer ji na pomoč priskoči Tamir Potokar iz Raw Studia, Tina Mentol edina članica ekipe; ker ima izkušnje z delom v modni industriji, pa se najpogosteje pred objektivom v vlogi modela znajde kar sama (včasih k sodelovanju povabi prijatelje, med katerimi sta tudi prepoznavna obraza Marko Miladinović in Ula Furlan – na spodnji objavi z Instagrama). Poudari, da so nogavice Slavsocks v celoti slovenski izdelek iz kakovostnega bombaža z oeko tex certifikatom, veliko pomembnost pripisuje trajnostnemu vidiku, zato tudi embalažo lahko zavržete kar na kompost.

V novi kolekciji, ki je v nastajanju, se bodo nogavicam (na voljo so tudi takšne za najmanjše “slavenske” nožice) in “lancem”, verižicam za okrog gležnja, pridružili tudi bolj markantni statusni kosi, ki bodo po besedah Tine Mentol nastavili ogledalo družbi sedanjega časa in na novo osmislili nekaj pojmov iz preteklosti. Na vlak reinovacije trenirk in oblačil za prosti čas oz. delo od doma, ki so se razmnožile v času korone, pa nima namena skočiti. “Zame je pomembna sporočilnost kosa, da vsak najde svoj dom in človeka, ki ga nosi s ponosom in ga na nanj veže zgodba.”

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Bodi prvi, ki bo pustil komentar!