Če ste mislili, da gre zgolj za dekorativni dodatek, da bi bila armaturna plošča manj dolgočasna, se motite. Ploščica skrbi za vaše udobje med vožnjo.
Sodobne tehnologije v sodobnih avtomobilih je toliko, da bi verjetno lahko o tem izdali posebno knjigo. Tudi mi o tem večkrat poročamo.
Poleg tega so danes s funkcijami, ki so bile nekoč domena vozil najvišjega cenovnega razreda, opremljeni tudi povprečni avtomobili. Nekatere funkcije so “skrite vsem na očeh”. Morda nosilce funkcij ali naprave opazimo, a sploh ne vemo, kaj gledamo. Ali ste že opazili majhno okroglo ploščico na zgornji strani armaturne plošče – običajno ob levi ali desni strani, blizu vetrobranskega stekla – nekatere morda malce štrlijo iz ravnine armaturne plošče, nekatere so z njo poravnane.
Če ste mislili, da gre zgolj za dekorativni dodatek, da bi bila armaturna plošča manj dolgočasna, se motite. Ploščica je v resnici senzor sončne obremenitve. Kaj to pomeni? Ploščica meri, koliko sončne svetlobe doseže notranjost vozila. Senzor je namreč povezan s sistemom za ogrevanje, prezračevanje in klimatizacijo (klimo) in skrbi za uravnavanje njegovega delovanja.
“Sončna svetloba, ki vstopa v vozilo, lahko predstavlja do 60 odstotkov toplotne obremenitve notranjosti vozila, ki jo mora sistem premagati,” navaja spletna stran Auto Service World.
Ploščica pa vsebuje fotodiodo, ki pretvarja fotonsko sevanje (vidno svetlobo) v električni tok. Če sonce sveti in obsije ploščico, se jakost svetlobe poveča, s tem pa se spremeni tudi količina električne energije, ki pride do pametnih notranjih nadzornih sistemov avtomobila. Ko količina te energije doseže določeno vrednost, to sproži signal za povečanje ali zmanjšanje delovanja klimatske naprave. Zato je mala okrogla ploščica s fotodiodami, nekakšen “policaj”, ki pazi, da se v poletni vročini v jeklenem konjičku ne skuhate in da je temperatura v njem vedno prijetna.
Je pa res, da vsi avtomobili nimajo senzorjev sončne obremenitve. Najdemo jih običajno v vozilih, ki so opremljena s samodejnimi klimatskimi napravami. Starejša vozila ali vozila z ročnimi klimatskimi sistemi pa tega senzorja nimajo.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje