Nedavna študija je pokazala, da obcestno zelenje ni le okras ter vir sence in hlada ob vročih dneh, ampak vpliva tudi na zmanjšanje utrujenosti voznikov.
Prometne nesreče so razlog za približno 1,35 milijona smrtnih žrtev po vsem svetu, kažejo podatki Svetovne zdravstvene organizacije (WHO). Eden od glavnih dejavnikov tveganja v cestnem prometu je utrujenost voznikov.
Ena od študij v Veliki Britaniji je pokazala, da je utrujenost med vožnjo razlog za do 20 odstotkov prometnih nesreč in do 25 odstotkov smrtnih in hudih prometnih nesreč. Znano je, da utrujenost podaljšuje odzivni čas voznika, kar je lahko usodno.
Malo pa je bilo doslej raziskav o tem, kako na utrujenost oziroma spočitost vpliva okolje, ki obkroža voznike. Nedavno objavljena študija pa se je ukvarjala prav s tem problemom.
34 udeležencev, ki so sodelovali v raziskavi, je moralo opraviti preizkus, pri katerem so morali voziti po eno uro v sedmih različnih urbanih okoljih. Hkrati so jim merili srčni utrip in ocenjevali njihovo utrujenost, tako psihofiziološko kot mišično in vizualno oziroma utrujenost njihovih oči.
Podatke so analizirali glede na značilnosti pokrajine ob cesti in prometne razmere z vidika voznika. Statistična analiza je pokazala značilno nižjo psihofiziološko utrujenost v primerih, ko je bilo ob cesti več zelenja. A ne le to, raziskava je pokazala tudi, da so bili vozniki najmanj utrujeni, ko so vozili ob cestah, ob katerih je bilo več raznolikih odtenkov zelene, torej ne le istovrstna drevesa ali monotoni travniki, ampak več vrst dreves, grmovnic in travinja.
Rezultati kažejo, da ima povečanje tako količine kot raznolikosti zelenih pokrajin ob cestah v urbanih okoljih bistven pomen za zmanjšanje psihofiziološke utrujenosti voznikov.
Pokrajina ob cesti tako ni le nepomemben okras, ampak bi jo morali načrtovalci dojemati kot bistven sestavni del prometne infrastrukture, ki pomembno vpliva na zdravje in varnost voznikov, zaključujejo avtorji raziskave.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje