S krajšim zamikom se bo 2025 tudi zadržani Suzuki pridružil konkurenci s svojim električno gnanim modelom.
Japonski Suzuki spada med manjše ter manj progresivne znamke, svojo prepoznavnost tradicionalno gradi na majhnih modelih in kompaktnih terencih. Tudi zato so se doslej elektrifikacije lotevali zadržano (blagi hibridi in hibridi), baterijsko električnega modela pa še nimajo. Še na bienalnem salonu avtomobilov v New Delhiju (Indija) so namreč predstavili koncept prvega električno gnanega modela, ki je nastajal s pomočjo Toyote, saj je japonski gigant delni (približno petodstotni) lastnik te znamke.
Suzuki in Maruti sta obvladovala indijski trg
Da so koncept eVX pokazali in predstavili prav v Indiji, ni tako čudno, saj ima Suzuki na tem trgu močnega partnerja. Suzuki je namreč večinski lastnik indijskega Marutija, ki je imel še leta 2019 kar 50-odstotni delež na trgu (zdaj je ta 43 odstotkov).
Indija si sicer s subvencijami za tovarne prizadeva za napredek elektrifikacije v državi, kjer delež električnih vozil znaša manj kot odstotek novih prodanih vozil. Lani so v Indiji sicer prodali rekordnih 3,8 milijona novih vozil, kar govori o potencialu države (to je sicer dobrih 23 odstotkov več kot 2021).
eVX seveda tudi za Evropo
Za ta model pri Suzukiju pravijo, da je prvi globalni (električno gnani) model in bo na trgu do leta 2025. Sprva verjetno v Indiji, potem pa tudi na stari celini. Gre seveda za kompaktnega terenca, ki bo dolg 4,3 metre, z vgrajeno baterijo z zmogljivostjo 60 kWh pa naj bi zmogel 550 km dosega (po domačem ciklu MIDC).
Kje bodo nov model proizvajali, še niso povedali, najverjetneje pa v Indiji, kjer že gradijo tudi tovarno baterij, ki bo nared do leta 2026. S tem želijo vrniti izgubljeni delež na trgu in postati vodilni proizvajalec EV v Indiji.