Pod znamko Volvo že nekaj časa samostojno deluje (pod)znamka Polestar, pri kateri električno športnost pišejo z veliko začetnico. Zdaj naskakujejo trg s prvim križancem.
Že nekaj časa so ga najavljali in zdaj je tu. Model s preprostim imenom Polestar 3 je seveda vse prej kot to. Pri znamki želijo namreč konkurirati najboljšim in, kot je večkrat dejal predsednik uprave Thomas Ingenlath, je njihov najožji konkurent prav Porsche. In ”trojka” želi tako konkurirati Cayennu, na katerega meri predvsem s poudarjeno vozno dinamiko in zmogljivostmi pa seveda tudi z drugo sodobno tehnologijo, izdelavo in materiali. Prihajajoča modela 4 in 5 pa si bosta šele našla svoje vzornike.
Izjemnih 360 kW moči in 111 kWh v bateriji
Polestar 3 je nastajal na novi SPA2 platformi, ko jo seveda uporablja tudi Volvo pa še kateri od modelov in znamk, ki sodijo pod okvir kitajskega koncerna Geely. Gre seveda za sodobno platformo za električno gnane modele, ki omogoča veliko prilagodljivost. Najnovejši model tako ponuja dvomotorno izvedbo s pogonom prednje in zadnje osi in ustreznim vektoriranjem navora v korist zadnje osi ter dodatno na vsako kolo na zadnji osi. Sistemska moč znaša kar 360 kW (517 KM) in 840 Nm navora. Če si kupec izbere t. i. Performance pack, pa dodajo še 20 kW (27 KM). Glede na baterijo v dnu z zmogljivostjo izjemnih 111 kWh, je masa, ki dosega slabe 2,6 tone, pravzaprav kar znosna, še zlasti glede na dejstvo, da gre za 4,9 metra dolg avtomobil.
Pet sekund do stotice
Le pet sekund znaša pospešek, pri močnejši izvedbi še tri desetinke manj, kar je za tak tip avtomobila precej impresivno, pa tudi doseg, ki ga navajajo, je med najboljšimi sploh. Polestar 3 zmore namreč prevoziti 610 km s polno baterijo (WLTP), ki jo je potem mogoče polniti z močjo do 250 kW (DC), z izmeničnim tokom pa ”le” 11 kW. Sicer pa se lahko ta model pohvali tudi z natančnim posamičnim vpetjem, dvokomornim zračnim vzmetenjem in ZF-jevim prilagodljivim blaženjem pa možnostjo fizičnega odklopa zadnjega pogona z dvojno sklopko, ki je ključna tudi za vektoriranje navora med levim in desnim zadnjim kolesom (kar izniči potrebo po dvomotornem pogonu na zadnji osi).
Kmalu tudi Lidar za 3D-zaznavanje okolice
Polestar je svoj novi model oborožil tudi z naprednimi sistemi za opazovanje okolice (in notranjosti) ter ga tako pripravil na avtomatizirano vožnjo. To bo še bolj približal Lidar z možnostjo 3D- skeniranja okolice, ki se bo naboru 5 kamer, 5 radarskih modulov in 12 ultrazvočnih tipal pridružil drugo leto (to bo ena od redkih plačljivih opcij). Ena od kamer bo nadzirala tudi voznika in njegovo obnašanje ter sprožila alarm ob zaznavi zaspanosti, zmedenosti … Še eno radarsko tipalo pa bo lahko zaznalo še tako drobne premike v notranjosti, s čimer bo sistem voznika opozoril na pozabljenega otroka ali žival v avtu.
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!