Karizmatični šef Toyote Akio Toyoda je z zadnjo predstavitvijo novosti zaprl usta kritikom Toyotine trajnostne prihodnosti.
Ne glede na dejstvo, da je bila Toyota nedvomno pionirka elektrificirane mobilnosti s svojimi hibridnimi modeli, predvsem Priusom, je prav Akio Toyoda v svojih izjavah večkrat poudaril, da bodo pri Toyoti še naprej razvijali vse mogoče alternativne pogone, da bi lahko tako ustregli čim širšemu spektru kupcev po svetu. Zato se Toyota tudi ni želela zavezati k povsem električno gnani prihodnosti.
Električna ofenziva tik pred vrati
Toda po številnih kritikah o preveč konservativnem pristopu je Toyota z zadnjo predstavitvijo novih, električno gnanih modelov kritikom zaprla usta. Akio Toyoda je namreč predstavil kar 14 novih modelov, ki bodo postopoma prihajali na trg. Hkrati je razkril še dejstvo, da bo Lexus postal povsem električna znamka.
Končni cilj pa je kar 30 novih modelov, vse od drobnih japonskih avtomobilov Kei pa vse do gospodarskih vozil. Med njimi so tudi električni športni model, mali SUV in celo dostavnik ozirom pickup. Ofenzivo bo sicer drugo leto začel SUV bZ4X.
Hkrati je Toyoda ob predstavitvi dejal še, da je novi cilj Toyote do leta 2030 prodati kar 3,5 milijona električno gnanih avtomobilov. Kar je precej več od prvotnega cilja, ki je znašal dva milijona. Novi cilji so seveda posledica strožjih okoljskih zakonov in omejitev izpustov CO2 v Evropi, ZDA in na Kitajskem ter najave prepovedi prodaje vozil z notranjim zgorevanjem.
Alternative ostajajo
Toda ker je Toyota znamka, ki je pri vrhu v številnih drugih državah in celinah, kjer elektrifikacija še lep čas ne bo dosegla želene ravni, bo seveda nadaljevala tudi z razvojem hibridnih in klasičnih pogonov pa pogona na vodik, bio- in e-goriv, gorivnih celic in drugih alternativnih pogonov.
Ne le da želi Toyota svojim kupcem dati možnost izbire, temveč v tem trenutku tudi še ni jasno, kaj se bo dogajalo na področju lahkih in težkih gospodarskih vozil, kako se bo infrastruktura razvijala v tretjem svetu …. Hkrati je ob tem Toyoda opozoril še na eno dejstvo, in sicer izgubo delovnih mest: ”Če bi Japonska ta trenutek prešla na stoodstotno električno mobilnost, bi to pomenilo izgubo milijon delovnih mest.”
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Bodi prvi, ki bo pustil komentar!